اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد:

حماسه 9 دی رفراندوم بزرگی در دفاع از نظام و رهبری بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: حماسه 9 دی یک رفراندوم بزرگ ملی و مذهبی در دفاع از نظام، ولایت و رهبری بوده چراکه همه دنیا می‌دانند این حماسه بزرگ با تدابیر هوشمندانه رهبر حکیم و فرزانه خلق شد.

حماسه 9 دی رفراندوم بزرگی در دفاع از نظام و رهبری بود

به گزارش فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به حماسه بزرگ هشتم و نهم دی مردم ایران در راستای دفاع از ولایت و رهبری گفت: دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور یک حماسه بزرگ و با شکوه در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید این حماسه باشکوه و ماندگار مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و حقایق آن برای مردم بیان شود.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: تظاهرات ده‌ها میلیونی مردم در روزهای هشتم و نهم دی‌ماه نشان داد که این مردم بصیر، هوشیار همچون همیشه دشمن‌شناس و ولایت‌مدار از دستاوردهای سی و چند ساله انقلابشان دفاع خواهند کرد.

وی در ادامه به آثار و دستاوردهای بزرگ حماسه نهم دی اشاره کرد و گفت: این حماسه بزرگ باعث شد که انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی تصویب شود و دنیا فهمید که نظام جمهوری اسلامی ریشه در اعماق دل مردم دارد و مردم با تمام وجود از نظام و رهبری حمایت خواهند کرد.

وی افزود: شناساندن ماهیت جریان فتنه به تمام مردم از دیگر دستاوردهای این حماسه بزرگ به شماره می‌رود چراکه جریان فتنه‌ای که در تاریخ انقلاب اسلامی وجود داشت را برخی باور نمی‌کردند اما بعد از نهم دی باور کردند که عده‌ای فتنه‌گر در بطن انقلاب وجود داشته و دارند که نه امام و رهبری و نه اهداف انقلاب برایشان مهم بوده و ممکن است که در درون، نظام را متلاشی کنند.

میرعمادی ادامه داد: اما خوشبختانه حماسه نهم دی نقاب از چهره آنان برداشت و مردم متوجه این قضیه شدند چراکه نیت پلید برخی روشن شد و در حقیقت با دفع این فتنه‌ها نظام و انقلابشان را بار دیگر تثبیت کردند.

حجت الاسلام میرعمادی به پیشنهاد غرب جهت از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت: همواره ملت ایران به منطق و حرف حق خود پافشاری می‌کند اما طرف مقابل با اعمال روش فشار و زور به دنبال تضییع حقوق این ملت هستند که حماسه نهم دی به آنها ثابت کرد و به آنها فهماند این ملت از حق مسلم خود کوتاه نمی‌آید و هرگز زیر بار خفت نخواهد رفت.

وی ادامه داد: تهدیدها و فشارهای آمریکا و همدستانش در اراده ملت ایران تأثیر ندارد و آنها هنوز قدرت ولایت را تشخیص نداده‌اند و نمی‌دانند که این قدرت موجب عزت و اقتدار همیشگی این مردم شده است؛ در این مذاکره‌ای که خودشان پیشنهاد کرده‌اند خوب است که با منطق با مسئولان نظام ما مذاکره کنند.

حجت‌الاسلام میرعمادی ادامه داد: آمریکا بداند اگر این بار هم با دستکش مخملی بر سر میز مذاکره حاضر شود مطمئن باشد که ملت ایران بازهم این دست را قطع خواهد کرد.

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه به هفتم صفر سالروز ولادت امام‌ موسی‌کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگ ویژگی‌ها و خصایص بزرگی دارد که هرکدام از این ویژگی‌ها موجب شده القابی به ایشان نسبت دهند.

وی کاظم، صابر، عبدالصالح و ابالحسن را از جمله این القاب برشمرد و گفت: صبوری و تحمل سختی‌ها در کنار فرو بردن خشم خود در مقابل کینه دشمن موجب انتصاب این القاب به آن حضرت شده است.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به روز یکشنبه سوم دی ماه آغاز هفته ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: سازمان ثبت‌احوال یکی از دستگاه‌هایی است که متولی ساماندهی اسناد و مدارک هویتی مردم است و این کار یک کار ارزشمند و مهم به‌حساب می‌آید که خوشبختانه در سال‌های اخیر در جهت ساماندهی و نظم‌بخشی به اسناد هویتی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم ایده‌ اسلامی خود را در این بخش به‌طور کامل انجام دهیم، خاطرنشان کرد: نامگذاری فرزندان یک بحث مهم است و نام نیک حقی است که فرزندان بر عهده پدر و مادر دارند اما متأسفانه برخی از سر نادانی یا اغفال یک سری اسامی برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند که ریشه دینی، ملی، مذهبی و اعتقادی ندارد.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای این نهاد خدماتی این است که تمام اسناد هویتی مردم را در یک بانک اطلاعاتی جامع نگهداری کند تا مردم بتوانند به نسب خود پی‌ببرند و به آن افتخار کنند چراکه این کار ریشه قرآنی نیز دارد.

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه به سه‌شنبه پنجم دی‌ماه آغاز سال میلادی و سالروز میلاد حضرت عیسی‌مسیح (ع) اشاره کرد و گفت: ما هم از حضرت مسیح به‌عنوان یکی از پیامبران بزرگ الهی یاد می‌کنیم اما متأسفانه عالم مسیحیت به حضرت عیسی‌مسیح (ع) ظلم کرده و ظلم می‌کند چراکه از آمیزه‌های آن حضرت چیزهایی را تعبیر می‌کنند که روح ایشان از آنها مبرا است.

وی ادامه داد: مثلاً یکی از تعالیم آن حضرت را اینگونه بیان می‌کنند که در کلیسا بنشینیم و دعا کنیم تا خدا امور را درست کند، و این جای بسی تأمل دارد.

میرعمادی با اشاره به اینکه این یک ظلم بزرگ است که در حق آن حضرت روا داشته‌اند، افزود: پیام ایشان مبارزه با ظلم و ستم برای برقراری صلح در دنیا بود و در تمام تاریخ از آن حضرت به‌عنوان یکی از منادیان صلح و مبارزه‌گران با ظلم و ستم یاد می‌کنند.

برنامه‌های نهضت سوادآموزی به‌طور کامل اجرا نشده است

وی در ادامه به پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه (سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام‌خمینی (ره) پس از انقلاب اسلامی) اشاره کرد و گفت: این یک اتفاق نیک و یک گام بسیار خوبی در برهه‌ای از زمان برای ریشه‌کن کردن بیسوادی در جامعه بود اما متأسفانه باید آنگونه که مسأله مبارزه با بیسوادی در این نظام مقدس به‌عنوان یک نظم در اولویت قرار گیرد، قرار نگرفت و به اهداف کامل آن دسترسی پیدا نشد.

میرعمادی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی در جامعه بیسواد وجود دارد، افزود: این مسئله زیبنده یک جامعه اسلامی نیست و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری خوب مردم به‌طور کلی بیسوادی را در ایران ریشه‌کن کنیم.

انتهای‌پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول