اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

ادارات‌، بازار، حوزه و دانشگاه حسینی و عاشورایی باشند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در پیامی خطاب به همایش ‌پیر‌غلامان، جوان ‌غلامان و نو‌غلامان‌ گفت: باید ادارات، بازار، حوزه و دانشگاه‌های ما حسینی و عاشورایی باشند.

ادارات‌، بازار، حوزه و دانشگاه حسینی و عاشورایی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صافی فرزند این مرجع تقلید در چهارمین همایش سراسری تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نو غلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد، به قرائت متن این پیام پرداخت.

متن کامل پیام حضرت آیت‌الله لطف‌الله العظمی صافی گلپایگانی به چهارمین همایش مذهبی تجلیل از پیر غلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و من بذل مهجه فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله 

درود و تحیات خداوندی بر امام و رهبر آگاه و مظلومی که با نثار خون پاک خود و فرزندان و یاران، مردم را از جهالت، گمراهی و تحیر نجات داد.

آری او خون خدا بود و باید برای بقای دین خدا، خون مقدس خویش را فدا می‌کرد. سلام بر آزاد مردانی، که از این خون پاک و از اهداف مقدس آن در طول 14 قرن حفاظت کردند و نگذاشتند این خون مقدس از جوشش بیفتد و سلام بر شاعران، مادحان، گویندگان و نویسندگانی که بسیاری از آنها با نثار جان خود از آرمان متعالی عظیم‌ترین حادثه‌ای غمناک بشریت پاسداری کردند.

و بالاخره سلام و درود انبیاء الهی و فرشتگان مقرب درگاه ربوبی و سلام اوصیا بر چاکران و غلامان بااخلاص دربار ملکوتی و آستان فرشته پاسبان حضرت ابی الاحرار سید الکونین مصباح الهدی و سفینة النجاة ابی عبدالله الحسین صلوات‌الله و سلامه علیه.

عرض ادب و احترام دارم به عزیزانی که در این محضر نورانی و مجلس باشکوه ولایی که به عنوان تجلیل و تکریم از غلامان و‌ سخنرانان و مداحان دربار حسینی تشکیل شده است شرف حضور دارند چند نکته و مطلب را خدمت شما بزرگواران تقدیم می‌کنم‌.

نکته نخست اینکه یکی از عوامل مهمی که موجب حفظ و بقای نهضت کربلا تا به امروز شده است مسئله شعر و شاعری است‌.

شاعران و مداحان تا به امروز در حرکت‌های بزرگ تاریخ و اظهار حق و کوبیدن باطل و روشن نگه‌داشتن شعله‌های قیام حق علیه باطل نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای داشته‌اند.

برای اشعار سید حمیری‌ها، دعبل خزاعی‌ها، کمیت‌ها، محتشم‌ها و صدها شاعر شجاع و خود نفروخته نمی‌توان قیمت و ارزش مادی تعیین کرد.

نکته دوم اینکه در دنیای زود گذر هر کس باید برای خود الگو‌ و اسوه‌ای برگزیند تا در راه او قدم برداشته و دنباله‌رو او باشد‌.

چه بهتر که مولا و ارباب خود را از بهترین انسان‌ها و از پاک‌ترین افراد روی زمین انتخاب کنیم؛ در این درگاه چاکری کرده و خود را مطیع و فرمانبرداری آنها قرار دهیم و چه بهتر که بهترین ارباب و مولا را بندگی کنیم و حلقه به گوش او باشیم که در یک کلمه باید گفت بهترین ارباب حسین است و بس، که گدایی در این درگاه و چاکری او پادشاهی و بی‌نیازی از تمکن‌های مادی و قدرت‌های ظاهری است.

و آخرین نکته اینکه شما چاکران درگاهش در درجه اول قدر و منزلت خود را بدانید و آن را با هیچ یک از مناصب دنیایی و امتیازات ظاهری عوض نکنید و خدا را بر این افتخار بزرگ شاکر باشید.

شکر کنید که عمر خود را در این راه مقدس می‌گذرانید و مشمول حدیث شریف حضرت امام صادق‌(ع) هستید که «‌من بکی او ابکی او تباکی فله الجنه» و یا «‌من انشد للحسین (ع) شعرا فله الجنه»

شکر کنید که توانستید هدف آن امام عزیز را که امر به معروف و نهی از منکر، اقامه صلوة و انفاق به مردم، ایثار و فداکاری و بندگی تقرب به خداوند است‌ به مردم آموختید.

جامعه ما باید جامعه حسینی باشد‌؛ ادارات، بازار، حوزه و دانشگاه همه باید حسینی و عاشورایی ‌باشند و به‌ ندای منتقم خون پاک آن سرور آزادگان جهان حضرت بقیةالله الاعظم لبیک گفته و از منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول