اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرماندار شهرستان پلدختر:

مواد مخدر تهدیدی جدی برای جامعه است

خبرگزاری فارس: به همت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی پلدختر نخستین همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی، فرهنگیان و دانش‌آموزان در محل سالن اجتماعات ارشاد پلدختر برگزار شد.

مواد مخدر تهدیدی جدی برای جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فرماندار شهرستان پلدختر ‌در نخستین همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پلدختر با بیان اینکه همه مردم در برابر تهدید مواد مخدر احساس مسئولیت کنند، گفت: مواد مخدر به عنوان یک گلوله بی‌صدا و یک زلزله خاموش و جنگ بدون مرز و بزرگترین منکر عصر حاضر سینه جوانان ما را هدف گرفته و خسارت و تخریب آن از سلاح‌های مخرب بدتر است.

فریدون رشیدی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی دانست و افزود: ترویج و گسترش مصرف مواد مخدر استراتژی استکبار جهانی در میان نسل جوان کشور است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب می‌شود و زمینه‌ساز بسیاری از گرفتاری‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی شده و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

وی گفت: با توجه به اینکه مواد مخدر تهدیدی جدی برای جامعه است، همه مردم در برابر تهدید مواد مخدر احساس مسئولیت کنند و والدین باید با شناخت اهمیت این جایگاه در راستای حفظ سلامت روحی، روانی و اخلاقی اعضای خانواده تلاش کنند.

وی ناهنجاری‌های اجتماعی را ناشی از کم‌توجهی به خانواده دانست و افزود: خانواده محور اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه است و در دین مبین اسلام خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نقش مهمی در سلامت روانی جامعه بر عهده دارد که کم‌توجهی به بنیان خانواده سبب بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه کم‌توجهی سبب بروز بسیاری از بداخلاقی‌‌ها و آسیب‌ها در جامعه می‌شود، تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش در تربیت افراد جامعه مهم و اساسی است، زیرا شخصیت و ساختار وجودی هر فردی در مدرسه شکل می‌گیرد.

وی آگاه‌سازی و ارتقا آگاهی مردم به ویژه جوانان از مضرات استفاده از مواد مخدر را در پیشگیری از اعتیاد مفید دانست و  افزود: معلمان و مربیان در این زمینه نقش کلیدی برعهده دارند و باید با برنامه‌های اصولی در راستای تربیت نسل آینده اقدام کرده و راهکارهای مناسبی در پیش گیرند.

فرماندار پلدختر گفت: نقش نهادهای فرهنگی و دینی در تربیت فرزندان حائز اهمیت است و این نهادها باید بر خود وظیفه بدانند تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب فرزندانی مومن، بافرهنگ و اخلاق‌مدار تربیت شوند و باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در هدف قرار دادن ایمان و اعتقادات جوانان و نوجوانان تلاش و مقابله کنند.

فرمانده انتظامی پلدختر شناسایی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان را وظیفه نیروی انتظامی و آگاه‌سازی مردم وظیفه نهادهای فرهنگی دانست و گفت: مقابله به مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر به خصوص در جوانان نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش مردم و تعامل و ارائه نقش توسط خانواده، جامعه و مسئولان و بکارگیری عقل جمعی در مبارزه با این بلای خانمان‌سوز است.

 علی نجات‌کرمی افزود: دشمنان ایران اسلامی همواره تلاش می‌کنند تا جوانان این سرزمین را با انواع توطئه‌ها از ایفای نقش موثر خود در جامعه باز دارند که آموزش و آگاهی‌بخشی به مردم از طریق رسانه‌های جمعی و آموزش و پرورش از خطرات مواد مخدر در جامعه بسیار ضروری است.

وی کار قاچاق انواع مخدر به کشور را عملیاتی هدایت شده و هدفمند از سوی قدرت‌های استکباری دانست و گفت: ماهواره کانون گرم خانواده‌ها را مورد تهدید قرار داده و  بر بحث حجاب و عفاف، سست شدن پایه‎های اعتقادی و دینی در بین خانواده‎ها تاثیر منفی داشته است.

در ادامه شرکت‌کنندگان از نمایشگاه نیروی انتظامی تحت عنوان آیینه عبرت که در حاشیه همایش برپا شده بود دیدن کردند.

انتهای پیام/2304/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول