اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران:

سن ناوگان خودرویی تا پایان برنامه پنجم به کمتر از 10 سال می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اعلام اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه سن ناوگان خودرویی باید به کمتر از 10 سال برسد، گفت: این قانون در بخش سواری‌ها و اتوبوس‌ها رعایت شد.

سن ناوگان خودرویی تا پایان برنامه پنجم به کمتر از 10 سال می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری مجیدرضا نصرالله‌نژاد ظهر امروز به مناسبت هفته حمل و نقل در جمع خبرنگاران استان مازندران در نشستی خبری خاطر نشان کرد: اگر چه در بخش سواری‌ها و اتوبوس‌ به چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه رسیدیم، ولی در بخش کامیون‌ها و مینی‌بوس‌ها خیلی فاصله داریم.

وی میانگین سن ناوگان خودروهای کامیون و مینی‌بوس را به ترتیب 19 و 26 برشمرد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران با اعلام اینکه در 8 ماهه سال 1391 ، 42 درصد علت تصادفات مربوط به رانندگان بوده است سهم سرنشینان را 33 درصد اعلام کرد.

نصرالله‌نژاد با اعلام اینکه در سال جاری مینی‌بوس‌ها امسال تصادفی را مرتکب نشده‌اند خاطر نشان کرد: اتوبوس بعد از مینی‌بوس کمترین تلفات را مربوط به تصادف جاده‌ای شامل می‌شده است.

وی علت بسیاری از تصادفات را موتورسیکلت‌ها برشمرد و بیان داشت: اگر تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها و عابران مدیریت شوند، 50 درصد تلفات ناشی از تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران سهم تصادفات مردان را بیشتر از زنان برشمرد و گفت: 79 درصد تصادفات مربوط به مردان است و این در حالی است که 21 درصد تصادفات را زنان مرتکب می‌شوند. و در این آمار باید به تعداد رانندگان زن نیز توجه داشت.

وی بیشترین تلفات تصادفات رانندگی را عمدتا در گروه سنی 21 تا 30 سال برشمرد و اعلام کرد: 90 درصد کشته‌های تصادفات با مدرک دیپلم بودند.

وی با اعلام اینکه آموزش رانندگان همچنان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد اعلام کرد: امسال تاکنون 10 هزار نفر رانندگان مازندرانی در آموزش‌های تخصصی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران شرکت کردند.

نصرالله‌نژاد با تاکید بر این نکته که مازندران در قسمت آزادراه تقریبا در فقر به سر می‌برد، اضافه کرد: 65 درصد تلفات‌ها در جاده‌های باریک اتفاق می‌افتد.

وی با اعلام اینکه 51 درصد تلفات در محل حادثه اتفاق می‌افتد خاطر نشان کرد: 39 درصد تلفات جاده‌ای در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد و این آمار در حالی است که 8 درصد تلفات در زمان انتقال مصدومان به مراکز درمانی اتفاق می‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 400 مدرسه حاشیه جاده‌ها شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها در دو بخش نرم‌افزاری و فیزیکی انجام می‌شود، بیان داشت: تاکنون 346 مدرسه از طریق دوره‌های آموزشی و نرم‌افزاری ایمن‌سازی شده است.

این مسئول با اعلام اینکه ایمن‌سازی فیزیکی نیز در دستور کار این اداره کل است، یادآور شد: تاکنون ایمن‌سازی 130 مدرسه در مازندران به پایان رسیده است.

وی همچنین درباره ساخت مجتمع‌های بین راهی چند منظوره افزود: تاکنون 24 مجتمع خدمات بین راهی به بهره‌برداری رسیده و 23 مجتمع در حال ساخت و بهره‌برداری است.

نصرالله‌نژاد با اعلام اینکه در این بخش در سال گذشته مازندران رتبه اول را کسب کرد، اعلام کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران برای هر مجتمع 100 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

وی همچنین از نصب 25 دوربین برای نظارت تصویری در جاده‌های مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد: پلاک‌خوان‌ها نیز در کنار تجهیزات نظارت تصویری نصب می‌شود.

وی قیمت هر دوربین نظارت تصویری را 80 میلیون تومان اعلام کرد.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های مازندران با اعلام اینکه در سال گذشته توسط ناوگان باربری مازندران 15 میلیون بار جابه‌جا شده است، این میزان را در 8 ماهه سال جاری 9 میلیون تن اعلام کرد.

وی از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حمل و نقل روستایی خبر داد و گفت: تاکنون 30 مسیر روستایی دارای دفتر نمایندگی حمل و نقل مسافر شدند.

این مسئول اضافه کرد:‌ آمادگی داریم در تمام روستاهایمان این طرح را زیر پوشش قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه در کل محورهای مازندران سالانه 600 هزار خودرو تردد می‌کنند از ایمن‌سازی جاده‌های استان از طریق پل‌های عابر پیاده خبر داد.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های مازندران با اعلام اینکه در سال جاری 28 دستگاه پل عابر پیاده ساخته شده است اعلام کرد: تاکنون 150 دستگاه پل عابر پیاده در سطح استان مازندران ساخته شده است.

وی در پایان گفت: این پل‌ها به صورت کامل با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود و در قبال آن محل تبلیغات این پل‌ها به صورت قرارداد 8 تا 10 ساله به سازندگان پل داده می‌شود.

انتهای پیام/2296/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول