اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل هواشناسی خوزستان خبر داد

بارندگی از امروز در خوزستان/آغاز روند کاهش دما از شنبه

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان از آغاز بارندگی‌های شدید در استان خبر داد و گفت: از شنبه روند کاهش دما آغاز می‌شود.

بارندگی از امروز در خوزستان/آغاز روند کاهش دما از شنبه

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: زبانه کم‌فشار فعال مدیترانه‌ای در حال نفوذ و استقرار بر روی خوزستان و نیمه غربی کشور است.

وی ادامه داد: جریانات سطح زمین و میدان باد نیز جنوبی شده‌اند و در لایه میانی جو خط ناپایدار در حال تشدید و تعمیق در امتداد دریای سرخ است، بنابراین انتظار ابرناکی و سپس شروع بارندگی طی امروز تا فردا در استان وجود دارد.

وی با اشاره به شرایط دمایی در شهرهای خوزستان تأکید کرد: همچنین روند افت دما در روز شنبه هفته آینده نیز آغاز می‌شود و تا اواسط ادامه خواهد داشت.

دهملایی تصریح کرد: آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارندگی، بعضا رعد و برق و گاهی توأم با وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و همچنین انتظار می‌رود بارش در نواحی کوهستانی استان همراه با برف باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: وضعیت هوا، نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار و رعد و برق جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی سرعت باد، 15تا 35 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 45 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

وی بیان داشت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه و هندیجان با 20 و دهدز با 5.3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

این مسئول با اشاره به شرایط دمایی 24 ساعت آینده در اهواز عنوان کرد:حداکثر دمای اهواز به 18 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/72006/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول