اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شوشتر

سوگواره حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول گروه هنری فدک از برگزاری نخستین سوگواره حضرت رقیه در سطح شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: این سوگواره سه ماه تمرین شده است.

سوگواره حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود

ساسان مددی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت دخت سه ساله امام حسین(ع) مراسم سوگواری آن حضرت در شهرستان شوشتر برگزار و گروه فدک قرار است در این مراسم تعزیه شهادت این شهیده مظلوم را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه این تعزیه سه ماه تمرین شده است، خاطرنشان کرد: این تعزیه در سطح شهرستان شوشتر از سوی اعضای گروه فدک سه ماه تمرین شده است و در حال حاضر آماده اجراست.

این کارگردان تعزیه با اشاره به زمان اجرای این مراسم تأکید کرد: این مراسم قرار است صبح روز شنبه در مسجد علامه شیخ شوشتری رأس ساعت 9 صبح برگزار شود.

مددی با اشاره به نحوه برگزاری این تعزیه بیان داشت: این تعزیه نخستین تعزیه گروه فدک در فضای سالنی است که ویژه بانوان اجرا می‌شود.

این کارگردان تعزیه با اشاره به اینکه گروه فدک فعالیت‌های خود را خارج از شهرستان شوشتر نیز ادامه می‌دهد، افزود: این گروه هنری در هفته‌های گذشته در شهرهای استان خوزستان به اجرای تعزیه پرداخته است که از این میان می‌توان به اجرای مراسم تعزیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان اشاره کرد.

وی تأکید کرد: برگزاری مراسم تعزیه در روستاها نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در گروه فدک دنبال می‌شود و قرار است صبح اربعین نیز در یکی از روستاهای شوشتر برنامه تعزیه اجرا شود.

انتهای پیام/72006/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول