اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اعلام کرد

قزوین پیشرو در هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شهر قزوین از شهرهای پیشرو در هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی است که تاکنون اعتباری بالغ بر 370 میلیون تومان برای این امر هزینه شده است.

قزوین پیشرو در هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار داشت: بدون شک چراغ‌های راهنمایی یکی از مهم‌ترین وسایل کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه و افزایش ایمنی در تقاطع‌ها به شمار می‌روند.

وی افزود: اغلب چراغ‌های راهنمایی در کشور با زمان‌بندی ثابت عمل می‌کنند، اما طی سال‌های اخیر برخی از شهرهای کشور اقدام به هوشمند‌سازی چراغ‌های راهنمایی کرده‌اند که تاکنون تعداد کمی از شهرها به این سیستم مجهز شده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی کار بسیار خوب و ارزشمندی است که تاکنون در چند کلان شهر از جمله شهرهای تهران، مشهد، تبریز و اصفهان راه‌اندازی شده است و در ارومیه نیز اجرای این طرح در مراحل اولیه قرار دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: در سال‌جاری نیز 10 تقاطع دیگر با اعتبار 700 میلیون تومان به سیستم چراغ‌های راهنمایی هوشمند مجهز خواهند شد.

عرشیان با اشاره به تفاوت بارز پروژه‌های حوزه سازمان ترافیک عنوان کرد: ویژگی که پروژه‌های حوزه سازمان ترافیک دارند این است که همزمان با اجرای عملیات عمرانی پروژه بار ترافیکی نیز وجود دارد و عوامل اجرایی سازمان باید بار ترافیکی عملیات عمرانی پروژه را به اتمام برسانند.

وی با اشاره به پروژه‌های اصلاح هندسی که توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سطح شهر قزوین صورت گرفته است، گفت: اصلاحات هندسی سطح شهر با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان شامل میدان تهران قدیم، میدان مینودر (ورودی جاده الموت)، لوپ 55 متری مینودر که شامل 3 میدان، 8 تقاطع و 3 معبر بود که به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسئول با اشاره به نصب پل هوایی در بلوار شهید بابایی بیان داشت: با توجه به اینکه به دلیل اجرای تقاطع غیرهمسطح نصر و سرداران میدان شهید بابایی جمع‌آوری شده است، شاهد عبور عرضی عابران پیاده در این محدوده هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: بنابراین در راستای تسهیل در عبور و مرور عابران پیاده در این محدوده سازمان اقدام به نصب پل هوایی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان با پیش‌بینی پله برقی در این تقاطع کرده است.

عرشیان اضافه کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال‌جاری بتوانیم این پل هوایی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین چهار دستگاه پله برقی با مبلغ 700 میلیون تومان در تقاطع خیابان مولوی و جمهوری اسلامی که کارهایش انجام شده در سال 92 افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/77001/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول