اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

نظر جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی اهمیت ویژه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروزه هرجا معادلات سیاسی رقم می‌خورد نظر جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این اهمیت با توجه به اندیشه اهل بیت (ع) و ولایت پدید آمده است.

نظر جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی اهمیت ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ‌مراسم اختتامیه نمادین ششمین جشنواره دو سالانه ملی نهج‌البلاغه دانشگاهیان، با حضور حجت‌الاسلام دکتر رنجبران معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر کیانوش فتحی واجارگاه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری، حجت الاسلام‌ والمسلمین دادگر دبیر جشنواره دوسالانه نهج‌البلاغه، دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و سیاسی در واحد شهرری برگزار شد.

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی در این مراسم از تعامل خوبی که بین نهاد مقام معظم رهبری و دانشگاه آزاد شهرری ایجاد شده ابراز خرسندی کرد و این جشنواره را در نگاهی راهبردی مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین داود رنجبران گفت: به عقیده من جای اندیشه حضرت علی (ع) و ولایت در بیداری اسلامی کشورهای منطقه خالی است و از جهت راهبردی نهج‌البلاغه تنها یک کتاب ساده به عنوان یکی از منابع دینی ما نیست بلکه یکی از معتبرترین کتب در زمینه تبیین اندیشه دینی است.

وی در ادامه افزود: همچنین توجه ما به این منابع عظیم و قدرتمند موجب هراس دشمن می‌شود.

قدرت بلامنازعه ایران در منطقه نشات گرفته از تفکر دینی ماست

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد: در آن سالی که مقام معظم رهبری توجه جامعه را به نهج‌البلاغه معطوف کردند بسیاری از اندیشکده‌های غربی رسماً اعلام کردند که توجه همگانی به این کتاب باعث می‌شود جامعه جوان و فرهیخته ایران به یکی از منابع اصیل خود توجه کنند و این بیانگر این مطلب است که اگر امروز حضور جدی و قدرت بلا منازعه جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه مورد بحث قرار می‌گیرد نشات گرفته از اهمیت تفکر دینی ماست.

حجت‌الالسلام والمسلمین رنجبران گفت: در بیداری اسلامی کشورهای منطقه، جای خالی اندیشه امیرالمومنین (ع) و ولایت ملاحظه می‌شود به همین دلیل این رسالت بر دوش ما سنگینی می‌کند، ما دارای یک قدرت نرم در سطح منطقه هستیم و همین قدرت است که هرگاه  مسئله‌ای اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... رخ می‌دهد تربیت شدگان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام باید سخن بگویند.

نظر جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی اهمیت ویژه‌ای دارد

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: امروزه هرجا معادلات سیاسی رقم می‌خورد نظر جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این اهمیت با توجه به اندیشه اهل بیت (ع) و ولایت پدید آمده است.

وی در ادامه گفت: حضرت علی (ع) متعلق به کل جامعه انسانی است، بنابراین برنامه‌های جشنواره باید علاوه بر بعد داخلی به بعد خارجی موضوع هم بپردازد، که بحثی راهبردی است و با ترجمه و تبلیغ نهج‌البلاغه انجام‌پذیر است.

امیدواریم با روحیه بسیجی و معنویان رهبر معظم انقلاب رسالت فرهنگی و علمیمان را انجام دهیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری نیز با توجه به هم‌جواری این واحد با حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، برگزاری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی را سرشار از برکت دانست و عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «اگر بخواهیم خودمان و جامعه‌ای را که شایسته انسان است بسازیم و به اخلاق و عقاید نیکو و نشاط و امید و آینده‌نگری و خودسازی دست یابیم، ابتدا باید به وظایف و تکالیفمان عمل کنیم و با تلاش و موفقیت و بر مبنای یک فلسفه عالمانه و درست حرکت کنیم، می‌بایست همه این درس‌ها را از نهج البلاغه بیاموزیم.»

 کیانوش فتحی گفت: بنابراین امیدوارم با روحیه بسیجی و بهره گرفته از معنویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه علم و فرهنگ که رسالت اصلی دانشگاهیان می‌باشد اقدامات مؤثر و اساسی در این حوزه انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: تلاش بنده و همکاران ارجمندم در این واحد دانشگاهی این است که با رویکرد فرهنگی در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های مؤثر و اساسی برداریم، امید آنکه در پناه ایزد منان توفیق الهی نصیب اینجانب و همکاران محترم شود.

دانشگاهیان با آموزه‌های گران سنگ علوی و نهج‌البلاغه انس بیشتری بگیرند

دبیر ششمین جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان هم از دیگر سخنرانان این برنامه بود. به اعتقاد وی با توجه به شرایط کنونی دنیای امروز و نگاهی به نهج‌البلاغه در میابیم که کلام و محتوای این کتاب از کسی است که از فضا و غوغاهای جامعه و یا واقعیت‌های جامعه فارغ نبوده، بلکه در متن جامعه حضور داشته و با مباحث گوناگون دست و پنجه نرم کرده است، بنابراین در فضای دانشگاه به لحاظ تأثیر گذاری آن بر جامعه نیاز است که با آموزه‌های گران سنگ علوی مخصوصاً نهج البلاغه انس بیشتری بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین امین‌اله دادگر افزود: همان‌طور که در دیدگاه‌ها و نظرات اندیشمندان و صاحب نظران ملاحظه می‌شود بعضی از آنها با انس گرفتن با این کتاب ارزشمند به دین اسلام گرویده‌اند و این یک افتخار برای تفکر اسلامی و شیعی ماست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از عید سعید فطر سال گذشته، ششمین جشنواره دو سالانه نهج البلاغه دانشگاهیان، به لحاظ اهمیت توسعه و ارتقای فضای معنوی و فرهنگی و معرفتی در عرصه دانشگاه‌ها، به‌صورت مجازی فعالیت خود را آغاز کرد و به مدت شش ماه در قالب‌های گوناگون رسانه‌ای و فضای مجازی و ارسال پیامک و ایجاد سایت صراط علی (ع) و ... تبلیغ کرده و  پس از آن توانست در بخش‌های ترویجی، تحقیقی و پژوهشی پس از دو مرحله داوری اجمالی و نهایی آثار ارزشمندی را دریافت دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد تهران جنوب اظهار داشت: این آثار توسط 11 نفر از داوران انجام شد، که بخشی از داوری‌ها  غیرحضوری اتفاق افتاد و با همکاری بسیار مناسب دکتر فتحی جلسه‌ای یک روزه در واحد شهرری منجر به بیانیه هیئت داوران در سایت صراط علی (ع)، شد.

دبیر ششمین جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان ئر پایان تصریح کرد: در نهایت با توجه به ضرورت رعایت اصل صرفه‌جویی و موضوع اقتصاد مقاومتی که توصیه شده از طرف مقام معظم رهبری نیز است و برخود وظیفه می‌دانیم که در تدوین و ترویج آن پیشگام باشیم به این نتیجه رسیدیم که عملاً این بحث را در فضای مجازی دنبال کنیم و نشست اختتامیه برگزیدگان استان تهران را به‌صورت نمادین برگزار کنیم، که مورد استقبال هم قرار گرفت.

انتهای پیام/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول