اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی خوزستان هشدار داد

آبگرفتگی معابر درپی بارش‌های شدید در شهرهای خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارش‌‌های باران در شهرهای خوزستان باعث آبگرفتگی معابر می‌شود و در اینباره هشدارهای لازم صادر شده است.

آبگرفتگی معابر درپی بارش‌های شدید در شهرهای خوزستان

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: وضعیت سامانه بارشی موجود در جو خوزستان اطلاع‌رسانی شده است و در اینباره نیز هشدارهای لازم با صدور اطلاعیه شماره 73 این اداره کل داده شده است.

وی افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی خوزستان نشان دهنده‌ تقویت و فعالیت سیستم باران‌زایی است که از امروز  عصر خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: بارش در پنجشنبه و جمعه قابل‌توجه و همراه با وزش باد و رعد و برق شدید است؛ احتمال آب گرفتگی معابر در همه استان وجود دارد، گرچه در مناطق شمالی و نیمه شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

دهملایی درباره بارش‌های بعدی باران نیز تاکید کرد: یک سامانه بارشی دیگر پس از این سامانه در خوزستان فعالیت خود را آغاز می‌کند و در این باره بعدا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طی روز جاری این سامانه باعث ابرناکی و وقوع بارش‌های پراکنده در استان می‌شود در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار در حال تقویت بر روی خوزستان است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به شرایط موجود در استان تاکید کرد: تشدید و تداوم وضعیت بارندگی و رعد و برق بهمراه وزش باد قابل‌ملاحظه تا روز جمعه وجود دارد.

دهملایی افزود: وضعیت هوا، نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار و رعد و برق جهت باد، شمال غربی به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی سرعت باد، 20 تا 35 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته ایستگاه کشاورزی اهواز با 21 و دهدز با 4.3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

دهملایی درباره شرایط دمایی در 24 ساعت آینده در شهرستان اهواز افزود: حداکثر دمای اهواز به 17 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/72006/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول