اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپایی قصد ندارد به پیروی از آمریکا قانونی علیه روسیه تصویب کند

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپایی ابراز اطمینان کرد این سازمان قصد ندارد قانون مشابه «قانون ماگینسکی» در آمریکا را در خصوص تحریم روادیدی علیه مقامات روس مورد تصویب قرار دهد.

اتحادیه اروپایی قصد ندارد به پیروی از آمریکا قانونی علیه روسیه تصویب کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "ولادیمیر چیژوف" نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد ندارند در پیروی از تصویب «قانون ماگینسکی» در آمریکا، تحریم‌های روادیدی را علیه مقامات روسی اعمال کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر در سطح اتحادیه اروپا چنین اقدامی مشابه آنچه درواشنگتن صورت گرفته، اصلا مطرح نیست.

به گفته چیژوف، البته در برخی کشورهای اروپایی بطور مجزا، در سطح پارلمانی این موضوع را مطرح کرده‌اند، ولی در سطح اتحادیه اروپا چنین مسئله‌ای اصلا مورد بحث هم قرار نگرفته است.

هفته گذشته پارلمان کانادا اعلام کرد که امکان تصویب قانون مشابه «قانون ماگینسکی» در آمریکا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

لازم به یادآوری است که کنگره آمریکا در تاریخ 6 دسامبر لایحه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن برخی مقامات روی که به عقیده آنها حقوق بشر را نقض کرده‌اند مورد تحریم روادیدی دولت آمریکا قرار خواهند گرفت. این قانون با رای مثبت 92 نماینده مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید و تنها 4 نفر با آن مخالفت کردند.

"باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا نیز هفته گذشته این قانون را امضاء کرده که بدین ترتیب این مصوبه از هم اکنون قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول