اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

«فارین پالیسی» گزارش داد

اختلاف نظر وزیر دفاع آینده آمریکا با سنا بر سر ایران

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع احتمالی آمریکا با سناتور ضدایرانی سرسختی مواجه خواهد بود که احتمالا جانشین جان کری در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌شود.

اختلاف نظر وزیر دفاع آینده آمریکا با سنا بر سر ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فارین پالیسی، اگر «چاک هاگل» به عنوان وزیر دفاع آینده آمریکا برگزیده شود و از سوی دیگر، جان کری، رئیس فعلی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز به سمت وزارت امور خارجه برگزیده شود، آنگاه سناتور «رابرت منندز» به ریاست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواهد رسید که به نظر می‌رسد اختلافات ریادی با هاگل بر سر مساله ایران داشته باشد.

گفته می‌شود کاخ سفید در نظر دارد نامزدهای تیم امنیت ملی خود را تا روز جمعه معرفی کند و این مساله به این بستگی دارد که گفتگوهای مربوط به «پرتگاه مالی» با «جان بینر»، رئیس کنگره آمریکا به نتیجه برسد.

بنابر گزارش فوق، منندز با دولت اوباما بر سر برخی از موضوعات کلیدی سیاست خارجی طی دو سال گذشته اختلاف نظر داشته است که مهم‌ترین آنها مساله هسته‌ای ایران بوده است.

به طور مثال، همین هفته آقای منندز به همراه دو سناتور دیگر به دنبال جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای به باراک اوباماست که از وی می‌خواهد در دور دوم ریاست‌جمهوریش سیاست سرسختانه‌تری را در قبال ایران اتخاذ کند.

این نامه از باراک اوباما می‌خواهد که به هیچ‌گونه اقدام محدود اعتمادساز در مذاکرات آتی با ایران بسنده نکرده و به ایران اجازه هیچ‌گونه غنی‌سازی اورانیوم را ندهد و آن‌قدر به ایران فشار آورد تا تمام نگرانی‌ها را در خصوص برنامه هسته‌ای خود برطرف نماید، تاسیسات فردو را تعطیل کند و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی کامل به تاسیسات خود را بدهد. تا بعدازظهر سه‌شنبه، این نامه 57 امضا شده است.

منندز همچنین در تدوین تحریم‌هایی علیه ایران که کاخ سفید با آنها مخالف است نقش داشته است. وی بر این باور است که پنجره فرصت برای ایران در حال بسته شدن است و بازی انتظار به پایان خود نزدیک می‌شود.

این گزارش حاکی از آن است که هاگل در سمت وزارت دفاع آمریکا با بسیاری از همکاران سابق خود در کنگره مشکل خواهد داشت که منندز یکی از آنهاست. بسیاری از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی در خصوص لزوم متوقف کردن ایران سخنان زیادی می‌گویند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول