اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابرکوه:

عامل بیشتر جرائم ضعف اعتقادات مذهبی است

خبرگزاری فارس: فرماندار ابرکوه، عدم رعایت اصول اخلاقی و ضعف اعتقادات مذهبی را عامل بیشترین جرائم در جامعه ذکر کرد.

عامل بیشتر جرائم ضعف اعتقادات مذهبی است

به گزارش خبرنگار فارس در ابرکوه، اسماعیل برزگرزاده در شورای پیشگیری از جرم شهرستان ابرکوه اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین عوامل وقوع جرم به ویژه جرم‌هایی مانند سرقت، عدم رعایت اصول اخلاقی و ضعف اعتقادات مذهبی است و اگر این مسئله برطرف شود، به طور قطع شاهد برطرف شدن مشکل خواهیم بود.

وی افزود: متزلزل شدن ارکان خانواده نیز یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در این زمینه است که باید مورد واکاوی قرار گیرد و خانواده‌ها نیز باید مراقبت از فرزندان را به صورت جدی دنبال کنند.

این مسئول ادامه داد: برخی از افراد فکر می‌کنند در جامعه تبعیض وجود دارد و علت به ثروت رسیدن برخی از مردم نتیجه همین نابرابری‌هاست به همین دلیل دست به سرقت می‌زنند در صورتی که مطرح کردن این صورت مسئله با وجود برخی از نابرابری‌ها کاری اشتباه است.

برزگرزاده گفت: همین تفکر در ادارات نیز وجود دارد و باعث کم کاری و یا رشوه‌گیری می‌شود در صورتی که در بیشتر مواقع، شخصی که به عنوان مثال اضافه کاری می‌گیرد و یا مورد تشویق واقع می‌شود، فردی شایسته بوده که تلاش مضاعف داشته است.

فرماندار ابرکوه در این جلسه که با موضوع پیشگیری از سرقت برگزار شده بود، اظهار داشت: تورم، نابسامانی، بیکاری، دوستان ناباب، عدم برخورد مناسب با جرم توسط دستگاه‌های متولی این امر همچنین صدور احکام متناسب با مجرمان از دیگر عواملی است که موجب بروز سرقت می‌شود و نیاز و فقر مالی نیز از جمله مسائل مهم در وقوع سرقت است.

وی افزود: تقویت اعتقادات دینی و رعایت اصول اخلاقی از مهم‌ترین عوامل پیشگیرانه در وقوع جرم است که باید توسط روحانیون بازگو شود.

انتهای پیام/90003/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول