اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت علیه اسرائیل جلوگیری کرد

خبرگزاری فارس: رادیو اسرائیل گزارش داده است که شورای امنیت قرار بوده امروز بیانیه‌ای را علیه طرح جدید اسرائیل برای شهرک‌سازی‌های جدید صادر کند، اما آمریکا از این امر جلوگیری کرده است.

آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت علیه اسرائیل جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، آمریکا از صدور بیانیه ضداسرائیلی در شورای امنیت جلوگیری کرد. رادیو اسرائیل گزارش داده است که واشنگتن امروز از صدور بیانیه محکومیت علیه طرح جدید اسرائیل برای ساخت و ساز در قدس شرقی، جلوگیری کرده است.

مقامات فلسطینی دیروز هم اعلام کرده بودند که تمام اعضای شورای امنیت به جز آمریکا با صدور بیانیه محکومیت علیه این شهرک‌سازی‌ها موافق هستند. به همین جهت فلسطینی‌ها به دنبال آن بودند تا شورای امنیت را به صدور بیانیه‌ای ریاست شورا علیه این ساخت‌وسازها متقاعد کنند. ریاست شورا زمانی مستقلا بیانیه صادر می‌کند که اعضا به دلیل وتوی یک عضو نتوانند این بیانیه را صادر کنند.

پیش از این قرار بود اعضای اروپایی شورای امنیت (انگلیس، فرانسه، آلمان و پرتقال) با صدور بیانیه‌ای این طرح‌ها را محکوم کنند.

رژیم‌صهیونیستی قصد دارد در طرح جدید خود بیش از 1500 واحد مسکونی در منطقه موسوم به «رامات شلومو» احداث کند. این منطقه در همسایگی قدس شرقی و فراتر از حریم «خط سبز» است. تنها دو هفته قبل بود که اسرائیل اعلام کرد قصد دارد 3هزار واحد مسکونی در قدس شرقی و کرانه باختری بسازد. در آن زمان هم این تصمیم با واکنش‌های گسترده بین‌المللی مواجه شد.

گزارش شده بود که کشورهای اروپایی در بیانیه خود از ساخت این شهرک‌ها ابراز نگرانی کرده و این شهرک‌سازی‌ها را ضربه‌ای به مذاکرات اسرائیل و فلسطین بدانند. روز دوشنبه هم وزارت خارجه آمریکا به این طرح واکنش نشان داد و اعلام کرد آمریکا مخالفت خود با این طرح را به اطلاع مقامات اسرائیلی رسانده، اما هیچ واکنش تندی به این طرح نشان نداد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم گزارش داده است که شورای اسرائیل امروز طرح ساخت 2600 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری را نیز به تصویب رسانده است.

طرح‌های جدید صهیونیست‌ها برای ساخت و ساز در قدس شرقی و کرانه باختری پس از آن اعلام شد که این رژیم به فاصله یک هفته متحمل دو شکست از فلسطینی‌ها شد. یکی در نبرد نظامی هشت روزه با غزه و یکی از هم در نبرد دیپلماتیک در سازمان ملل.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول