اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور:

مردم از حلیت و سلامت فرآورده‌های دامی اطمینان داشته باشند

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: مردم سیستان و بلوچستان اطمینان داشته باشند گوشتی که از کشتارگاه‌های دام و طیور کشور استحصال می‌شود با رعایت کامل موازین و اصول ذبح اسلامی می‌شود.

مردم از حلیت و سلامت فرآورده‌های دامی اطمینان داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر لیاقتی در سفر به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان، این اطمینان خاطر را داشته باشند گوشتی که از کشتارگاه‌های دام و طیور کشور جمهوری اسلامی ایران استحصال شده و یا از کشور‌هایی که زیر نظارت دامپزشکان و ناظران شرعی سازمان دامپزشکی کشور اقدام به ذبح دام و طیور کرده و سپس گوشت استحصال شده را وارد کشور می‌کنند، با رعایت کامل موازین و اصول ذبح اسلامی بوده و پس از طی نظارت‌های بهداشتی و شرعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: ذبح در تمامی کشتارگاه‌ها از جمله کشتار مرغ، توسط ذابح مسلمان و بوسیله دست انجام می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: مصرف فرآورده‌های که شرایط ذبح اسلامی در مورد آن رعایت نشده آثار وضعی سوء در مصرف کننده بوجود می‌آورد که ناشی از حرام‌خوری و پرهیز نکردن از غذای حرام است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر نظارت‌های بهداشتی، وظیفه ما در حوزه نظارت شرعی سازمان نیز مهم و سنگین است که مسئولیت حلالیت گوشت را بر عهده داریم که به همین دلیل علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزش توجیهی متعدد و کار‌گاه‌های عملی ویژه (روحانیون) و ذابحین شرعی، بطور مستمر استان‌ها نیز مورد ارزیابی و بازدید قرار می‌گیرند.

با حضور مسئولان نظارت شرعی کشتار‌گاه‌های کشور در سازمان دامپزشکی کشور، کارگاه آموزشی توجیهی ویژه ناظران شرعی کشتارگاه‌های دام و طیور، واحد‌های صید و صیادی آبزیان و پرورش آبزیان، فرآوری و عمل‌آوری برگزار شد.

انتهای پیام/75004/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول