اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی تاکستان خبر داد

برگزاری مراسم‌ سنتی یلدا در تاکستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان گفت: کمک گردشگری تاکستان 90 درصد پیشرفت دارد.

برگزاری مراسم‌ سنتی یلدا در تاکستان

علی صادقی در حاشیه نشست تخصصی تات‌شناسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: در نیمه سال‌جاری آزاد‌سازی حریم تاریخی در منطقه گردشگری خله‌کوه از عرصه‌های نویدبخشی بود که سبب شد تا ساکنان این منطقه پس از گذشت سالیان دراز شاهد آزاد‌سازی حریم این منطقه تاریخی باشند.

این مسئول افزود: اجرای عملیات گمانه‌زنی در محدوده تاریخی 7 هزار ساله خله‌کوه از جمله برنامه‌های دیگری است که از سوی این اداره طی هشت ماه سال‌جاری به مرحله اتمام رسیده است.

وی با اشاره به توسعه عمرانی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در شهر تاکستان و بخش‌های تابعه عنوان کرد: راه‌اندازی و ایجاد کمک گردشگری در بخش مرکزی این شهرستان تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با حمایت اعتباری مسئولان شاهد پیشرفت و بهره‌برداری کامل از این پروژه مهم به زودی در شهرستان تاکستان باشیم.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان عنوان کرد: ایجاد حوزه مجازی در راستای حفظ آثار، ابنیه و کارکرد‌های فرهنگی نیز هم‌اکنون در این شهرستان در دستور کار و بررسی قرار دارد.

صادقی عنوان کرد: در حوزه مرمت و نوسازی آثار تاریخ شهرستان تاکستان نیز هم‌اکنون عملیات اجرایی شش بنای تاریخی دیگر در این شهرستان در حال انجام و پیگیری است.

وی یادآور شد: برگزاری همایش‌های ویژه انجمن‌های فرهنگی نیز جزو کار‌ها و فعالیت‌هایی بوده که طی سال‌جاری در خانه‌های فرهنگ شهرستان بویین‌زهرا به انجام رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تاکستان گفت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و هدایای بومی در این شهر نیز در دستور کار این اداره برای ایام جاری قرار دارد.

صادقی اذعان داشت: بازدید مستمر از رستوران‌های شهری نیز به طور مستمر از سوی بازرسان اداره میراث فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شب اول فصل زمستان که به عنوان یلدا مرسوم شده، مراسم‌ سنتی در نقاط مختلف این شهرستان برپا ‌می‌شود که امیدواریم با استقبال پرشور شهروندان تاکستانی روبه‌رو شود.

انتهای پیام/77005/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول