اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

خبرنگار فارس در سوریه گزارش می‌دهد

تروریست‌ها با سرقت نفت شرق سوریه، بازار سیاه راه انداخته‌اند

خبرگزاری فارس: تروریست‌های مسلح با افزایش حملات خود به مناطق نفت‌خیز شرق سوریه، نفت این منطقه را به سرقت برده و در بازار سیاه به فروش می‌رسانند.

تروریست‌ها با سرقت نفت شرق سوریه، بازار سیاه راه انداخته‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، پدیده سرقت نفت از میدان‌های نفتی شرق سوریه از جمله «حسکه» تا آنجا پیش رفته که تروریست‌ها نفت را در بازار سیاه به فروش می رسانند.

تروریست ها در اقدامی تازه، با جمع آوری نفت، به شیوه ای ابتدایی آن را تصفیه و پالایش کرده و در بازار سیاه به قیمتی نجومی به فروش می‌رسانند بدون اینکه به زیانها و خطرات ناشی از این اقدام توجهی داشته باشند.

این در حالی است که هنگامی که تروریست‌ها در تلاش برای سرقت یک مخزن نفت خام از شهرک «تل حمیس» در ریف قامشلی واقع در استان حسکه بودند، این مخزن منفجر شده و منجر شد 14 نفر به شدت زخمی شوند.

تروریست‌ها پس از سرقت نفت از میدان‌های نفتی حسکه آن را در مخزن مزبور ذخیره کرده و درصدد بودند با انتقال آن به محل مورد نظر خود، آن را پالایش کنند.

بنابر اعلام منابع محلی، عملیات سرقت نفت خام از میدان‌ها و چاه‌های نفت ریف حسکه به ویژه مناطق نزدیک به قامشلی همچنان ادامه دارد و تروریست ها در تلاش هستند پس از پالایش آن به شیوه ای ابتدایی و غیر استاندارد، از آن برای راه اندازی وسایل گرمایشی استفاده کرده و یا آن را در بازار سیاه به فروش برسانند.

این وضعیت زنگ خطر فاجعه بهداشتی را به صدا در آورده است زیرا مردم بدون اطلاع از این روند، آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

تروریست‌ها از لوله‌های پلاستیکی برای گرم کردن مخازن و نیز تولید بنزین و گازوئیل استفاده می‌کنند و این اقدام بارها منجر به منفجر شدن مخزن سوخت و تلفات زیاد جانی و مالی شده است.

این در حالی است که بنابر اعلام منابع پزشکی در حسکه، نفت خام موجود در بازار که برای حمل و نقل و نیز راه اندازی وسایل گرمایشی استفاده می شود، ضررهای زیادی دارد به ویژه اینکه تشعشع های ناشی از آن، موجب بروز بیماری‌های مختلف از جمله سرطان و نیز خفگی و سایر بیمارهای مزمن می شود.

احتمال ابتلا به این بیماری‌ها در صورت استفاده از سوخت برای تولید گرما بیشتر می شود زیرا روند پالایش آن بسیار ابتدایی و غیر علمی است. در همین ارتباط یک شهروند سوری از اهالی منطقه العزیزیة در حسکه بر اثر انفجار بخاری که از این نوع نفت خام در آن استفاده شده بود، جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول