اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد خبر داد

نصب 10 دوربین سرعت‌سنج و 50 ترافیک‌شمار الکترونیکی در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد از نصب 10 دستگاه دوربین نظارت تصویری، 10 دستگاه دوربین‌های پیشرفته ثبت سرعت ثابت و 50 دستگاه ترافیک‌شمار الکترونیکی در محورهای استان یزد خبر داد.

نصب 10 دوربین سرعت‌سنج و 50 ترافیک‌شمار الکترونیکی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا بشیری ظهر امروز در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد و خبرنگاران اظهار داشت: از سال 1389 تاکنون به منظور کنترل ترافیک جاده‌های استان یزد، 10 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 10 دستگاه دوربین پیشرفته ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی استان یزد نصب شده است.

وی افزود: همچنین به منظور کنترل رفتار ترافیکی و برآورد میزان تردد، 50 دستگاه ترافیک شمار الکترونیکی در سطح محورهای استان یزد نصب شده است.

بشیری یادآور شد: استان یزد با دارا بودن 14 هزار دستگاه کامیون و 18 هزار راننده و تردد 175 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان یزد، رتبه برتر حمل و نقل کشور را داراست.

وی همچنین با اشاره به آمار حمل و نقل بار و مسافر در هشت ماه نخست سال جاری، عنوان کرد: در این مدت بیش از 12 میلیون تن کالا از مبدا استان یزد به سایر نقاط کشور حمل شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار است.

بشیری، میزان جابه‌جایی کالا در سال گذشته را بیش از 17 میلیون تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 162 شرکت در بخش حمل و نقل کالا در سطح استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد رتبه هفت حمل و نقل کالا را در سطح کشور داراست و عمده کالاهای حمل شده از مبدا استان یزد سنگ آهن، انواع کاشی، انواع آجر، انواع بلوک، انواع خاک معدنی و ساختمانی، زغال سنگ، نفت و گاز، سیمان و ... است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد همچنین تعداد مسافران جابه‌جا شده در این استان را در مدت یاد شده، بیش از یک میلیون و 154 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 41 شرکت و موسسه با 745 دستگاه ناوگان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در بخش حمل و نقل مسافری استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

بشیری همچنین با اشاره به برخی از تخلفات صورت گرفته توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافربری افزود: حمل بار تجاری توسط اتوبوس‌ها از شهری به شهر دیگر ممنوع است و از پلیس راه درخواست نظارت و کنترل بیشتری در این زمینه داریم.

وی همچنین با اشاره به عمر ناوگان باری و مسافربری استان یزد خاطرنشان کرد: عمر ناوگان مسافربری استان یزد در حال حاضر 11 سال است که در مقایسه با متوسط عمر ناوگان کشوری دو سال جوان‌تر است.

بشیری، عمر ناوگان باری استان یزد را نیز 18 سال اعلام کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسیدگی به وضعیت ایمنی راه‌ها اظهار داشت: استان یزد در هفت ماه اول سال جاری رتبه اول کشور را در کاهش تلفات جاده‌ای داشته به نحوی که شاهد کاهش 29.6 درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای استان یزد بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امدادرسانی به خودروها در جاده‌های برون شهری نیز به سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها واگذار شده است، افزود: هم‌اکنون یک شرکت در این زمینه راه‌اندازی شده و سایر متقاضیان نیز می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در زمینه امداد خودرو جاده‌های استان یزد، درخواست خود را تسلیم اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان یزد در بلوار شهید پاکنژاد کنند.

انتهای پیام/2464/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول