اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان کردستان اعلام کرد

نمایش و نقد 12 فیلم از فیلمسازان کردستان در سنندج

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: در ادامه اکران هفتگی فیلم در سنندج، 12 فیلم کوتاه از فیلمسازان کردستانی روز چهارشنبه هفته جاری در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می‌شود.

نمایش و نقد 12 فیلم از فیلمسازان کردستان در سنندج

امین مرادی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با افتتاح پردیس سینمایی بهمن سنندج و در راستای معرفی هنرمندان برتر استان و امکان نمایش آثار این هنرمندان، فیلم‌های 12 فیلمساز کردستان که در طول سال گذشته بیشترین موفقیت در سطح ملی و بین‌المللی داشته‌اند اکران و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: فیلم‌های "تامردانمان برقصند" به نویسندگی و کارگردانی هیوا امین‌نژاد، "در روزهای آخر اسفند" به نویسندگی و کارگردانی امیر علی‌ویسی، "4441 روز زندگی‌ام" به نویسندگی و کارگردانی نظیر میرزایی، "می‌خورد بر بام خانه" به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری و تهیه کنندگی مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوان، فیلم کوتاه "روژمیر" به کارگردانی ارسطو مفاخری، "یکی بود یکی نبود" به نویسندگی و کارگردانی سوران فهیم، و فیلم‌های تولیدی حوزه هنری استان کردستان از جمله "تهران 15" به کارگردانی دانش صلواتی، "سفر" به نویسندگی و کارگردانی ماشاءالله محمدی، فیلم :لانگ شات" به نویسندگی و کارگردانی مهران امیری‌حسینی، فیلم کوتاه "صدای مرد" به نویسندگی و کارگردانی هیوا صوفیه، انیمیشن "پایان یک لبخند" به نویسندگی و کارگردانی رضا محمدی و مستند "ملودی سنگ" به نویسندگی و کارگردانی پرویز رستمی که همگی از موفق‌ترین فیلم‌های ایران در جشنواره‌های داخلی و خارجی بوده‌اند و جوایز متعددی را کسب نموده‌اند به نمایش گذاشته شده و مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در حال حاضر کردستان در بخش تولید آثار سینمایی ارزشمند و تأثیرگزار در ایران، جزو برترین استان‌ها بوده و از نظر تعداد حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز حضور موفق و بسیار چشمگیری داشته است.

مرادی در ادامه بیان داشت: به منظور بررسی آثار فیلمسازان کردستانی در پایان اکران فیلم‌ها، جلسه نقد و بررسی این آثار در محل سالن شماره 3 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود. 

وی ضمن دعوت از تمامی علاقمندان برای تماشای این فیلم‌ها، ابراز داشت: ورود برای عموم علاقمندان رایگان و آزاد است.

انتهای پیام/79002/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول