اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیرکل حزب ملی جوانان سوریه در گفت‌وگو با فارس:

مخالفان در مصر، ترکیه و اروپا به گفت‌وگوی ملی سوریه دعوت شده‌اند

خبرگزاری فارس: «ماهر مرهج» دبیرکل حزب ملی جوانان سوریه و عضو کمیته پیگیری گفت‌وگوی ملی این کشور گفت: این کمیته با مخالفان سوری در مصر و ترکیه و چند کشور اروپایی تماس گرفته تا آنان به کنفرانس گفت‌وگوی سوریه ملحق شوند.

مخالفان در مصر، ترکیه و اروپا به گفت‌وگوی ملی سوریه دعوت شده‌اند

«ماهر مرهج» دبیرکل حزب ملی جوانان سوریه و عضو کمیته پیگیری گفت وگوی ملی این کشور که در نشست ملی سوریه در تهران پایه ریزی شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق افزود: در تماس با مخالفان سوری در مصر و ترکیه و چند کشور اروپایی از آنان خواسته شده به کنفرانس گفت‌وگوی سوریه ملحق شوند.

وی تصریح کرد: کمیته پیگیری، با برگزاری دیدارهای متعدد درصدد است تمام نیروها و احزابی که نماینده مردم سوریه به شمار می آیند با یکدیگر گفت‌وگو کنند و در همین ارتباط با نمایندگان مخالفان در قاهره و آنکارا تماس گرفته و اکنون اعضای این کمیته آماده اند برای تقویت این تماس‌ها به مصر و ترکیه بروند.

مرهج اظهارداشت: تماس های کمیته پیگیری با جمعیت ملی دمکراتیک که یکی از گروه‌های مخالف سوریه در قاهره است، ادامه دارد و گفت‌وگو با هیات هماهنگی سوریه نیز در داخل این کشور در جریان است.

وی با اشاره به اینکه جمیعت ملی دمکراتیک بر مخالفت با ائتلاف دوحه تاکید و اعلام کرده است که آن را نمی پذیرد، افزود: هرچند ما با جمعیت ملی دمکراتیک درخصوص درخواست سرنگونی نظام حاکم یا تغییر آن اختلاف نظر داریم اما در مورد نشستن بر سر میز مذاکره بدون پیش شرط اتفاق نظر داریم.

دبیرکل حزب جوانان ملی سوریه ضمن اشاره به تماس با برخی افرادی که از شورای ملی مخالفان سوریه جدا شده اند، از ذکر نام این افراد خودداری کرده و گفت: کسانی که با آنان تماس گرفته ایم بیش از چهار نفر بوده و از پایگاه مردمی مهمی برخوردارند.

وی با تاکید بر تماس با هیئت تجمع برای سوریه که در فرانسه، رومانی و بلغارستان مستقر هستند، تصریح کرد: این هیئت چندی پیش کنفرانسی را با سانسور مطبوعاتی و به منظور حمایت از ائتلاف دوحه و قبول آن به عنوان تنها نماینده مخالفان خارجی سوریه برگزار کرد.

دبیرکل حزب ملی جوانان سوریه با اشاره به طرح شش ماده ای ایران در قبال سوریه بر لزوم حمایت از این طرح با استفاده از راهکار عملی و اجریی فوری، تاکید کرد.

مرهج، سازمان ملل را به اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه  فراخوانده و گفت: ایران نیز در راه حل پیشنهادی خود از اعزام کمیته نظارت بین المللی به سوریه به منظور توقف خشونت در این کشور سخن گفته است.

این سیاستمدار سوری در خصوص زمان برگزاری کنفرانس گسترده با حضور شخصیت های دولتی و گروهی از مخالفان اظهار داشت: این کنفرانس تا پیش از ماه فوریه سال آینده برگزار نخواهد شد زیرا برای تضمین مشارکت هرچه بیشتر گروههای مخالف، باید اقدامات لجستیکی در این خصوص اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانس آینده هیچ ارتباطی با گفت‌وگوهای روسیه و آمریکا ندارد، افزود: هرکس با گفت و گو مخالفت کند خود را به حاشیه می برد.

مرهج گفت: بیشتر گروههای مسلح در سوریه فاقد دستور العمل سیاسی هستند و این احتمال نیز وجود دارد که 20 تا 30 درصد آنان نیز راه حل سیاسی بحران سوریه را بپذیرند.

وی افزود: ائتلاف مخالفان از تکفیری ها حمایت کرده و در خدمت دستور کار و برنامه بیگانگان قرار دارد و برخی اطلاعات موجود حاکی از این است که ائتلاف مخالفان سوریه برخی شخصیت های لیبرال مانند سهیر الأتاسی را از عضویت خود خارج کرده است؛ اقدامی که زمینه شکست کامل آن را به عنوان شورای ملی مخالفان سوریه فراهم می کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول