اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

مهمان‌پرست در نشست هفتگی

نصب موشک‌های پاتریوت در ترکیه اقدامی تحریک‌کننده است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نصب موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه را اقدامی تحریک کننده خواند و گفت: همه کشورهای منطقه باید تلاش کنند ثبات و امنیت در منطقه حاکم شود.

نصب موشک‌های پاتریوت در ترکیه اقدامی تحریک‌کننده است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص نصب موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه این اقدام را تحریک کننده خواند و با اشاره به سوابق حضور غرب و ناتو در منطقه تصریح کرد: مقامات منطقه باید با هوشیاری و تدبیر عمل کرده و تلاش کند تا ثبات امنیت در منطقه حاکم شود.

مهمان‌پرست لغو سفر احمدی‌نژاد به ترکیه را به دلیل تراکم کاری و تداخل برنامه‌ این سفر با برخی برنامه‌های داخلی عنوان کرد.

مهمان‌پرست همچنین اقدام صورت گرفته در آزادی نصرت‌الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن توسط انگلستان را اقدامی درست برشمرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اعلام کرد که امروز تاجیک از لندن عازم عمان می‌شود و حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه در عمان به استقبال تاجیک می‌رود و تاجیک امشب وارد تهران خواهد شد.

خبرنگار فارس درباره مذاکرات ایران و 1+5 سؤال کرد که مهمان‌پرست با اشاره به گفت‌وگوی معاونان اشتون و جلیلی اظهار داشت: صحبت‌هایی در خصوص مکان و تاریخ مذاکره بعدی در حال انجام است و هنوز چیزی قطعی نشده و به محض اینکه توافقی صورت گیرد اطلاع رسانی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اخبار منتشر شده مبنی بر بسته پیشنهادی جدید 1+5 به ایران خاطرنشان کرد: بهتر است که 1+5 اقدامی منطقی را در جهت حل مسائل داشته باشد.

مشروح این اظهارات متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول