اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

صادق‌الحسینی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

همه طرف‌ها راه حل ۶گانه ایران درباره سوریه را دنبال می‌کنند/روسیه فریب بازی ترکیه را نمی‌خورد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به طرح ایران درباره سوریه گفت: همه طرفین درگیر، مجبور به پذیرش این طرح خواهند شد.

همه طرف‌ها راه حل ۶گانه ایران درباره سوریه را دنبال می‌کنند/روسیه فریب بازی ترکیه را نمی‌خورد

محمد صادق‌الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص ارائه طرح 6 ماده‌ای ایران درباره بحران سوریه اظهار داشت: مجموعه حوادث آنی منطقه و آرایش نیروهای جدید و همچنین اخبار میدانی داخل سوریه در حال حرکت به سمت تثبیت ایران به عنوان قدرت فرامنطقه‌ای و تبدیل شدن به کلید طلایی حل مسائل است.

وی بحران سوریه را شاهد اصلی این مدعا خواند و یادآور شد: وقتی می‌بینیم تمام بازیگران داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی سوریه به این نتیجه رسیده‌اند که همه راه‌ها به ایران ختم می‌شود، راه حل 6 گانه ایران را دنبال می‌کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه این راه حل از سوی ایران به همه طرف‌های درگیر در سوریه ارائه شده و تاکنون به جز آمریکا هیچ‌یک از آنها عکس‌العمل منفی از خود نشان نداده‌اند، خاطرنشان کرد: همه آنها اذعان کرده‌اند که پس از 2 سال جنگ و درگیری در سوریه هیچ راهی منطقی‌تر از طرح ایران روی میز مذاکره قابل ارائه و بررسی نیست.

وی به اظهارات «هیثم المناع»، رئیس کمیته «هماهنگی ملی سوریه» در خصوص این طرح اشاره کرد و گفت: وی با ستایش از نقش دیپلماسی ایران همه را دعوت کرده تا به این طرح مراجعه کنند و هرکس نقش ایران را نادیده بگیرد، خودش متضرر می‌شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: برای اولین‌بار کشورهای چین و روسیه به این موضوع اعتقاد پیدا کردند که بدون در نظر گرفتن طرح تهران امکان عبور از بحران سوریه را ندارند که این موضوع در نشست‌های مختلف منطقه‌ای و در رایزنی با سفرای کشورمان در نقاط مختلف اعلام شده است.

صادق‌الحسینی با اشاره به بی‌نتیجه ماندن تمامی سیاست‌های جنگ‌افروزانه و توطئه‌گرانه مثلث ارتجاع منطقه یعنی ترکیه، عربستان و قطر و همچنین آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: تنها راه نجات سوریه از بحران یک راه بومی است.

وی به تلاش‌های ترکیه برای ترغیب روسیه به خروج از حمایت از سوریه اشاره کرد و افزود:‌ روسیه هوشمندتر از آن است که فریب این بازی را بخورد زیرا می‌داند که اگر سوریه سقوط کند، ناتو پشت دروازه‌های مسکو خواهد بود و بازی بعدی آمریکا و ناتو پس از سقوط اسد در چین و روسیه دنبال می‌شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: روسیه و چین از حاکمیت، وحدت سرزمینی و آرامش سوریه حمایت می‌کنند چراکه آن را دفاع از مسکو و پکن در قبال ناتو و آمریکا می‌دانند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول