اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست ترکمن‌های سوریه با مقامات ترکیه در استانبول

خبرگزاری فارس: در اولین نشست مجمع ترکمن های سوریه که توسط وزارت امور خارجه ترکیه در شهر استانبول برگزار شد، حدود هزار تن از نمایندگان جامعه ترکمن های سوریه شرکت کردند.

نشست ترکمن‌های سوریه با مقامات ترکیه در استانبول

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، اولین نشست مجمع ترکمن های سوریه با شرکت حدود هزار تن از نمایندگان جامعه ترکمن های سوریه در شهر استانبول برگزار شد. در این نشست، شرکت کنندگان به بررسی نقشه راه پیش روی خود پرداختند. در حاشیه این نشست یک هیات از ترکمن های سوریه نیز به نمایندگی از سوی این قشر از مردم سوریه با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیدار و گفت‌وگو کردند. این ملاقات حدود پنجاه دقیقه به طول انجامید.

ترکمن های سوریه در اولین نشست مجمع ترکمن های سوریه که توسط وزارت امور خارجه ترکیه در شهر استانبول برگزار شد به تشریح مشکلات خود در سوریه و خواسته هایشان از دولت آنکارا پرداختند. ترکمن های سوریه از دولت ترکیه خواهان حمایت از حقوق آنان در سوریه شدند.

در این نشست که با پیام عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه مبنی بر حمایت از حقوق ترکمن ها در سوریه آغاز شد، محمد شاندیر رئیس گروه نمایندگان حزب حرکت ناسیونالیست و رئیس افتخاری مجمع ترکمن های سوریه، جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه و احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه این کشور شرکت کردند.

این نشست با صدور بیانیه ای نه ماده ای به کار خود خاتمه داد. در بیانیه مذکور بر پاینبدی ترکمن های سوریه به استقلال و تمامیت ارضی و وحدت ملی و بر هویت سوری کلیه شهروندان و صلح و آرامش در سوریه تاکید شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول