اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روسیه اعزام نیروهای حافظ صلح را به برقراری آتش‌بس منوط کرد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به خبر احتمال اعزام نیروهای صلح‌بان به سوریه، گفت فعلا هیچ صلحی در سوریه وجود ندارد که این نیروها بخواهند از آن محافظت کنند.

روسیه اعزام نیروهای حافظ صلح را به برقراری آتش‌بس منوط کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه راشاتودی، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه امشب با اعلام اینکه سازمان ملل در حال بررسی طرح اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه است، اعلام کرد این طرح تنها زمانی قابل اجراست که در سوریه آتش‌بس اجرا شده باشد.

گاتیلوف که با خبرگزاری اینترفاکس مصاحبه می‌کرد در این مورد گفت: اصلا در سوریه صلحی وجود ندارد که نیروهای حافظ صلح از آن محافظت کنند یا آتش‌بسی نیست که بر آن نظارت کنند.

روز گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان ملل در حال بررسی طرحی برای اعزام بین 4 تا 10هزار نیروهای صلح‌بان به سوریه است.

به گفته گاتیلوف چندین بار در مورد طرح احتیاط سازمان ملل صحبت شده اما این طرح‌ها تنها توسط شورای امنیت و در حالتی قابل اجراست که برخی شرایط مهیا شود. یکی از این شرایط این است که دولت سوریه که قرار است این نیروها در کشورش مستقر شوند، با مداخله و ورود این نیروها موافقت کند.

نکته دیگری که گاتیلوف به آن اشاره کرد این بود که به نظر می‌رسد دولت سوریه با طرح اعزام نیروهای حافظ صلح به این کشور مخالف باشد، چراکه مرزبندی مشخصی بین گروه‌های درگیر وجود ندارد و ضمنا نیروهای مخالف هرچه بیشتر در حال دریافت حمایت تسلیحاتی و مالی از خارج از سوریه هستند.

به گفته وی مخالفان دولت نیز باید با این طرح همراهی کنند، اما حتی آن‌ها نیز با آتش‌بس و اعزام این نیروها مخالف هستند. او در این مورد گفت: مشخص است که آن‌ها از اینکه خارجی‌ها بر اعمالی که انجام می‌دهند نظارت کنند، بیمناکند.

گاتیلوف ضمن تأکید بر مخالفت روسیه با مداخله نظامی در سوریه، گفت: «موضع ما بر اساس ضرورت در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و به یاد آوردن تجربیات در این زمینه اتخاذ شده است. منطق یک سویه نظیر آنچه که در قضیه عراق رخ داد و همچنین نقض تعمدی و تفسیر به رأی قوانین بین‌المللی نظیر روندی که در لیبی اتخاذ شد» ، تنها موجب می‌شود اوضاع به شدت بدتر شود.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول