اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استاندار حسکه: مشکل سوخت به‌زودی برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: بحران کمبود مواد غذایی و سوخت در شهر حسکه واقع درشمال شرق سوریه، بیش از بحران امنیتی، خودنمایی می‌کند و بر همین اساس استاندار حسکه اعلام کرد این مشکل به‌زودی برطرف می‌شود.

استاندار حسکه: مشکل سوخت به‌زودی برطرف می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس ازحسکه، بحران کمبود مواد غذایی و سوخت در این شهر واقع در شمال شرق سوریه، اکنون بیش از ناامنی، مردم این شهر را آزار می دهد.

کمبود سوخت و به عبارت بهتر گازوئیل، بنزین و گاز در حسکه به گونه ای است که تقریبا خدماتی در این خصوص وجود ندارد و درمقابل بازار سیاه این مواد، فعال شده است.

در بازار سیاه، مواد سوختی با قیمت های نجومی و بیش از دوبرابر قیمت دولتی، عرضه می شود. این در حالی است که شبکه برق این شهر نیز با مشکل روبه رو شده و مردم  تقریبا 12 ساعت در روز با قطع برق روبه رو هستند.

در حالی که از یک ماه پیش هیچ محموله گازوئیل و بنزین به حسکه ارسال نشده است، استاندار این شهر قول داده است که مقادیری گازوئیل به زودی وارد حسکه شده و بحران کمبود آن برطرف خواهد شد.

در این میان، صاحبان خودروها برای تامین سوخت مورد نیاز، به بازار سیاه روی آورده اند و هر لیتر بنزین را به قیمت 250 لیره سوری خریداری می کنند، همچنین بهای یک لیتر گازوئیل به 200 لیره رسیده است.

کمبود سوخت، ناوگان حمل ونقل عمومی در حسکه را نیز تحت تاثیر قرار داده است به این معنی که برخی از شرکت های حمل و نقل، تعداد اتوبوسهای خود را  کاهش داده اند.

قیمت نان نیز در حسکه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

«خضر العلی الحسین» استاندار حسکه در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد: به زودی سوخت مورد نیاز این شهر تامین خواهد شد و تدابیری در این خصوص اتخاذ شده است که براساس آن، مقادیری سوخت در اختیار مردم قرار داده می شود.

به گفته وی، همچنین مسئولان این شهرتمام تلاش خود را برای برطرف کردن کمبود نان در سریع ترین زمان ممکن به کار گرفته اند.

از سوی دیگر یکی از مسئولان حسکه به خبرنگار فارس گفت: تروریست های مسلح، تانکرهای حامل سوخت را هدف قرار می دهند و همین امر ارسال سوخت و ارائه خدمات به مردم را با مشکل جدی روبه رو کرده است.

انتهای خبر/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول