اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

همه نهادهای چرام به یاری مرکز ترک معتادان بشتابند

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام با لازم توصیف کردن وجود مرکز ترک معتادان در شهرستان و با بیان اهمیت رخت بستن اعتیاد از جامعه گفت: همه نهادهای چرام به یاری مرکز ترک معتادان بشتابند.

همه نهادهای چرام به یاری مرکز ترک معتادان بشتابند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علیرضا نیکروز ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه مراکز ترک اعتیاد شهرستان چرام اظهار داشت: برای اینکه آثار مخرب مصرف و توزیع مواد مخدر در جامعه به حداقل برسد باید مسئولان دستگاه‌های مختلف صرف نظر از رسالت ویژه، با همه توان و تجهیزات وارد عمل شوند و در این ارتباط همه امکانات در دسترس خود را به کار بگیرند.

فرماندار چرام با تشکر از کسانی که به ساخت این مراکز یاری رسانده‌‌اند، خواستار همکاری بیشتر همه‌ نهادها با این مراکز و تدوین برنامه‌ اشتغالز‌ایی برای کسانی که از اعتیاد رهایی پیدا کرده‌‌اند، شد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به این که معتاد در زمان اعتیاد خود باعث نابودی خود و جامعه می‌شود، پس از ترک نیز دچار سردرگمی می‌شود و نیاز است که با اشتغالزایی، این امر کاهش یابد و فرد را به فرد مفیدی برای جامعه تبدیل کرد.

وی با اشاره به این‌که زمینه را برای استفاده از تسهیلات خوداشتغالی معتادانی که زیر پوشش نهادهای حمایتی و یا دارای تجربه در کشاورزی هستند فراهم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی و رسانه‌‌ها باید در جهت پیش‌گیری و بالابردن آگاهی مردم و اطلاع‌ رسانی، حداکثر تلاش خود را انجام دهند و سعی کنند که این مراکز را به مردم معرفی کنند.

نیکروز در ادامه با بیان این‌که نباید به معتاد به چشم یک مجرم نگاه کنیم، تأکید کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب و ارائه آموزش‌‌های لازم به خانواده‌‌ها می‌‌توان این محیط‌ را به یک پایگاه مناسب برای ترک معتادان تبدیل کرد.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام گفت: با بازنگشتن افراد به عادت‌‌های مصرف و ماندگاری آنان علاوه بر کاهش تعداد معتادان شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

انتهای‌پیام/82002/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول