اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مقدار زیادی از عوارض پوستی مربوط به محصولات ماهواره‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مقدار زیادی از عوارض پوستی افراد مبتلا، ناشی از استفاده محصولات آرایشی است که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شوند.

مقدار زیادی از عوارض پوستی مربوط به محصولات ماهواره‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا اسلامی در حاشیه نشست مداخله‌گران درمان در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار داشت: محصولات آرایشی غیر مجاز بیماری‌هایی را به ‌صورت امواج ویروسی به کشور ما انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: این تبلیغات که در حال حاضر بر جامعه و به‌ویژه بانوان کشور حاکم است، سبب به ‌وجود آمدن مشکلات زیاد در حوزه سلامت شده است.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرهنگ‌سازی را امری مهم در مبارزه با مداخله‌گران درمانی دانست و خاطرنشان کرد: افراد باید بدانند که ارائه هر نوع خدمات در زمینه‌های آرایشی و بهداشتی نیاز به مجوز ویژه دارد.

اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال عطاری‌ها به هیچ عنوان حق معاینه و تجویز دارو برای بیمار را ندارند و افرادی که در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی دارو تجویز می‌کنند، باید تخصص این کار را داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر آن، برخی از مواد از جمله شربت‌های لاغری که در مکان‌های بسته به ‌فروش می‌رسد، دارای مقادیری از مواد مخدر مانند شیشه و یا کریستال هستند و افراد ناخودآگاه بعد از گذشت مدتی، متوجه می‌شوند که دچار عوارض اعتیاد شده‌اند و پی به اعتیاد خود می‌برند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افرادی که تخلف‌هایی از این دست را مشاهده می‌کنند، می‌توانند مراتب را به مسئولان اطلاع دهند، متذکر شد: شماره ارتباطات مردمی و پذیرش شکایات دانشگاه علوم پزشکی مشهد 191 و 1490 است که می‌تواند پاسخگوی همشهریان باشد.

اسلامی اضافه کرد: همچنین سامانه پیام کوتاه با شماره 30002191 آماده ارائه خدمات به افراد است و شهروندان می‌توانند موارد شکایتی خود را توسط این شماره‌ها به مسئولان اطلاع دهند.

وی در ارتباط با گروه‌ متخلفان در زمینه‌های مداخلات درمانی بیان کرد: در این زمینه دو گروه جزو گروه‌های هدف دانشگاه علوم پزشکی هستند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان داشت: نخستین گروه افرادی هستند که بدون مجوز اقدام به ارائه خدمات مختلف می‌کنند و دیگر افرادی که مجوز ارائه یک خدمت را دارند، اما در کنار آن خدمات دیگری را نیز ارائه می‌دهند.

اسلامی ابراز داشت: افراد دسته نخست برای ارائه توضیحات به دادگاه روانه می‌شوند و گروه دوم برای رسیدگی به تخلفات مشاغل به تعزیرات سپرده می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه قصد ارگان‌های دولتی تنها جلوگیری از وقوع مشکلات است، عنوان کرد: افراد باید بدانند که ارگان‌های دولتی در این زمینه‌ها به هیچ وجه رقیب افراد نیستند و بیشتر مایل هستند که واحد صنفی امور بهداشتی و درمانی خود را اصلاح کرده و به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه 154 مورد شکایت در 6 ماهه نخست سال جاری ثبت شده است، اظهار کرد: از این تعداد 21 شکایت با ارائه توضیحات و اخذ تعهد به فعالیت خود ادامه می‌دهند، 37 شکایت در حال رسیدگی هستند و باقی در حال پیگیری بوده و تنها 2 مورد به تعزیرات سپرده شده است.

انتهای پیام/70010/ذ/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول