اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:‌

دانشگاه آزاد پایگاه تبلیغات انتخاباتی جریان خاص نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری طرفدار جذب حداکثری بوده و پایگاه تبلیغات انتخاباتی جریانی خاص نیست.

دانشگاه آزاد پایگاه تبلیغات انتخاباتی جریان خاص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرهاد دانشجو ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار داشت: آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کیفیت تغییر کرده و نحوه طراحی سؤالات به شکل تستی درآمده چرا که تصحیح سوالات تشریحی درصد خطا در نتایج را بالا می‌برد.

وی با اشاره به وضعیت شهریه‌های دانشگاه آزاد کشور گفت: از انتهای سال دوم و ابتدای سال سوم کاهش شهریه‌ها را خواهیم داشت؛ البته این وعده در 6 ماهه نخست به طور عمده محقق شده است.

دانشجو افزود: دانشجویان در حال تحصیل 15 درصد افزایش شهریه را داشته‌اند و این افزایش 15 درصدی سبب رشد صفر درصدی در شهریه‌های دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه آزاد اسلامی 10 درصد دانشجویان را تشکیل می‌دهند اظهار کرد: دانشجویان جدید‌الورود 5 درصد افزایش شهریه داشته‌اند و این افزایش و کاهش‌های شهریه دانشگاه آزاد در مسیر منطقی و عدالت قرار دارد.

دانشجو با ابراز نارضایتی از ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: در 3 دهه اخیر دانشگاه آزاد اسلامی کمتر از نیم درصد با بخش صنعت تعامل داشته و هیچ درآمد‌زایی از این محل کسب نشده است.

وی یادآور شد: در بخش تجاری‌سازی هنوز در ابتدای راه هستیم و گام نخست را برداشته‌ایم؛ باید با تدوین و تعریف درست وظایف در مسیر توسعه ارتباط با بخش صنعت و تجاری‌سازی تولیدات علمی گام برداریم.

دانشجو با اشاره به ادغام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری گفت: این ادغام با هدف کاهش کمی و ارتقاء کیفی در رسیدگی به وضعیت کنکور و آزمون‌ها صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دوره‌های کاردانی در ادغام این کنکور با موفقیت این مرحله را پشت سر گذاشته و ما در صدد تدریجی حذف آزمون‌ها هستیم؛ در حال حاضر حدود 82 درصد مجوز رشته محل صادر شده است.: قابل ذکر است که ادغام کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا قابل اجرا نیست.

دانشجو اذعان کرد: حدود 70 درصد از مربیان دانشگاه آزاد اسلامی که 20 هزار نفر هستند دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و طرح پذیرش مربیان دانشگاه آزاد در مقطع دکترا در سراسر کشور فرصتی برای ارتقاء سطح علمی آنان تلقی می‌شود.

وی یادآور شد: واجدین شرایط در آزمون پذیرش دکترای مربیان دانشگاه آزاد اسلامی با تحصیل در مقطع دکترا همچنان از حق‌التدریس و مسئولیت بهره‌مند بوده و 50 درصد از شهریه آنان را دانشگاه آزاد اسلامی تقبل می‌کند.

وی با اظهار امیدواری از تحصیل حدود 14 هزار نفر از جمعیت 20 هزار نفری مربیان دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح گفت: سالانه می‌توانند حدود 3 هزار مربی دانشگاه آزاد از این فرصت استفاده و در دوره‌ای 5 تا 8 ساله بالغ بر 14 هزار نفر مدرک دکترا بگیرند؛ همچنین این پذیرش شامل مربیان پیمانی بدون شرط سنی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در فضای انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: به حرمت خون شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس باید نماز مردم‌سالاری دینی را در فضای انتخابات احیا کنیم.

دانشجو تصریح کرد: تا زمانی فعالیت تشکل‌های دانشجویی را در فضای انتخاباتی حمایت می‌کنیم که در چارچوب قانون و در مسیر احیاء آرمان و اندیشه‌های امام باشد.برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی انتخابات و فعالیت‌ انتخاباتی فقط با صدور مجوز امکان‌پذیر است و در غیر این صورت تخلف شمرده می‌شود و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دانشجو گفت: دانشگاه آزاد پایگاه انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری نیست و همه فعالیت‌ها در این راستا با هدف اعمال قانون و مقررات، معرفی کاندیداهای و تعریف شاخص‌های کاندیدای اصلح است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اصولگرا و اصلاح‌طلب اجازه ابراز نظر در چارچوب قانونی در محیطی علمی را دارد.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول