اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با تاکید بر تعامل اتاوا با مخالفان «اسد»

وزیر خارجه کانادا: ائتلاف مخالفان سوریه را به رسمیت نمی‌شناسیم

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه کانادا ضمن تاکید بر همکاری با مخالفان سوری، تاکید کرد اتاوا از اقدام اخیر آمریکا و سایر کشورها در به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان سوری، پیروی نخواهد کرد.

وزیر خارجه کانادا: ائتلاف مخالفان سوریه را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش فارس، «جان برد» وزیر امور خارجه کانادا در مصاحبه روز گذشته (یکشنبه) خود با شبکه خبری «سی تی وی» اعلام کرد که اتاوا در به رسمیت شناختن مخالفان سوری به عنوان دولت در انتظار و قانونی سوریه،‌ به آمریکا و سایر کشورها ملحق نخواهد شد.

بر اساس این خبر، وزیر خارجه کانادا با اشاره به اینکه به دقت به رسمیت شناختن مخالفان سوری را بررسی کرده اما به این نتیجه رسیده که شرایط لازم هنوز برقرار نشده است، گفت: ما آمادگی همکاری و تعامل با آنها (مخالفان سوری) را داریم اما آماده به رسمیت شناختن آنها به عنوان تنها سخنگوی قانونی و دولت در انتظار روی کار آمدن برای مردم سوریه نیستیم.

برد تاکید کرد که دو عامل در این نوع تصمیم گیری دخالت دارند که ضرورت آنها این است که هرگونه دولت آتی در سوریه «نماینده ای واقعی» از تمام جمعیت های مذهبی و قومی این کشور باشد.

وزیر خارجه کانادا همچنین به وجود گروه کوچکی از افراط گرایان رادیکالی در کمپین نظامی مخالفان سوریه اشاره کرد و گفت: بنابراین، ما با آنها (مخالفان سوری) همکاری و تعامل خواهیم داشت اما من فکر می کنم که ما آنها را به رسمیت نخواهیم شناخت.

این اظهارات برد در شرایطی مطرح می شود که نمایندگان بیش از 100 کشور جهان در کنفرانس هفته گذشته خود در مراکش، با به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان سوریه موفقت کردند. این ائتلاف جدید مخالفان سوری در ماه نوامبر در نشست دوحه پایتخت قطر به عنوان تنها نماینده قانونی مردم سوریه تشکیل شد.

وزیر خارجه کانادا در ادامه اظهارات خود به نشست هفته گذشته خود با رئیس مخالفان سوری اشاره کرد و این نشست را سازنده توصیف کرد و مدعی شد که کانادا برای تامین حمایت از مردم سوریه اقدامات بیشتری عملی خواهد کرد.

در ادامه این خبر آمده است که کانادا هفته گذشته به جای ملحق شده به سایر دولت ها در به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان سوری، از افزایش 15 میلیون دلاری کمک های خود به اسم کمک های بشردوستانه به همسایگان سوریه در راستای مدیریت هجوم پناهندگان خبر داد.

برد همچنین وعده 5 میلیون کمک مالی بیشتر به اردن را مازاد بر 6.5 میلیون دلاری اعلام کرد که اوایل سال جاری برای کمک به این کشور اعلام کرده بود. کانادا همچنین 10 میلیون دلار دیگر را به سازمان های امداد بین المللی که هدف آنها کمک به پناهندگان است، اختصاص خواهد داد.

در ادامه این خبر به تعهد 1.5 میلیون دلاری کانادا جهت تامین تجهیزات حفاظت شخصی به اردن با طرح تهدید تسلیحات شیمیایی در سوریه خبر داد.

غرب در شرایطی مدعی تهدید تسلیحات بیولوژیکی سوریه است که منابع خبری سوری تاکید کرده اند که چنین جوسازی های ضد سوری با هدف مقدمه چینی برای مداخله نظامی در این کشور صورت می گیرد. علاوه بر این، وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است که تنها در صورت مداخله نظامی خارجی از تسلیحات شیمیایی خود استفاده خواهد کرد و نه در جنگ داخلی این کشور.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول