اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشییع جنازه جوانان لبنانی کشته شده در سوریه و تحریکات شیخ سلفی

خبرگزاری فارس: شیخ سلفی صیدا دیروز با حضور در مراسم تشییع جنازه 4 تن از جوانان لبنانی کشته شده در سوریه سعی در تحریک مردم داشت که با مقابله شیوخ عشایر موفق به این کار نشد.

تشییع جنازه جوانان لبنانی کشته شده در سوریه و تحریکات شیخ سلفی

به گزارش فارس به نقل از السفیر، دیروز دومین گروه از جنازه‌های افرادی که در منطقه تلکلخ سوریه به دست عناصر ارتش ملی این کشور کشته شده بودند، به لبنان تحویل داده شده و در فضایی آرام در طرابلس تشییع شدند. البته برخی از گروه های مخالف دولت سعی داشتند تا انجام این مراسم را به تشنج و تظاهرات ضد دولتی بکشانند که موفق به این کار نشدند.

با تحویل دادن 4 جنازه دیگر از جنازه های جوانان لبنانی که برای مبارزه با دولت سوریه به این کشور رفته بودند، تعداد جنازه های تحویل داده شده به عدد هفت رسید، این در حالی است که جنازه سه نفر دیگر نیزاز طریق عکس هایی که برای نیروی امنیتی لبنان ارسال شده، شناسایی شده است.

السفیر در مورد ادامه تحویل جنازه های این افراد اعلام کرده که سومین مرحله تحویل اجساد، مربوط به سه نفر از کشته شده هاست که مالک دیب، عبدالحمید ابراهیم و حسین سرور نام دارند، این جنازه ها قرار است چهارشنبه آینده به لبنان تحویل داده شوند. این البته ممکن است آخرین باری باشد که جنازه های شناسایی شده به لبنان تحویل داده می‌شود.

شیخ احمد الاسیر یکی از افرادی بود که در این مراسم شرکت کرده بود، بسیاری از شیوخ قبایل علت شرکت وی در این مراسم را تلاش برای ایجاد فضای تشنج در تشییع جنازه می دانستند، آنها در نشست کوتاهی که با الاسیر داشتند به وی ابلاغ کردند که می خواهند این مراسم در فضایی آرام برگزار شود و الاسیر نیز که به صراحت از انگیزه خود برای حضور در این مراسم حرفی نزده بود، مدعی شد که تنها برای ابراز تسلیت به این مراسم آمده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول