اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گزارش خبرنگار فارس از حوادث اردوگاه «یرموک» سوریه

برقراری آرامش نسبی در یرموک/ 40 غیرنظامی قربانی شدند

خبرگزاری فارس: جدیدترین آمار اعلام شده حاکی است که 40 شهروند در درگیری‌های بین ارتش و تروریست‌ها در اردوگاه یرموک قربانی شدند و امروز نیز آرامش نسبی در «یرموک» برقرار است.

برقراری آرامش نسبی در یرموک/ 40 غیرنظامی قربانی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق ، در درگیری‌های روز گذشته اردوگاه «یرموک» در دمشق 40 تن از غیر نظامی‌ها توسط ترورست‌ها کشته شدند. این در حالی است که بیمارستان «باسل» در داخل اردوگاه یرموک اعلام کرده به دلیل کثرت مجروحان دیگر قادر نیست مجروحان بیشتری پذیرا باشد.

جنگنده‌های ارتش اطراف یرموک را هدف گرفتند 

 

در همین راستا یک منبع محلی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که خبرهای منتشر شده در رابطه با اینکه نیروی هوایی ارتش سوریه سوریه مسجد «عبدالقادر الحسینی» را هدف گرفته، صحت ندارد و ارتش صرفاً گروه های مسلحی را هدف قرار داد که قصد داشتند از منطقه «تضامن» به سمت «یرموک» حرکت کنند.

 

این منبع همچنین گفت که ارتش سوریه صرفاً محیط اطراف یرموک را هدف حملات هوایی قرار داد و این گروه های مسلح بودند که قبل از ورود به یرموک چند نارنجک پرتاب کردند که یکی از آن‌ها به مسجد «عبدالقادر الحسینی» اصابت کرد که منجر به کشته و زخمی شدن شهروندان و خسارت هایی به مسجد شد.

تروریست‌های وارد شده به یرموک از عناصر القاعده هستند

 

از سوی دیگر یکی از رهبران کمیته های مردمی نیز به خبرنگار فارس اعلام کرد که اکثر این گروه های مسلح از یکی از مناطق شمال سوریه و به احتمال زیاد از استان ادلب وارد دمشق شدند و این افراد طی این سه ماه گذشته در منطقه «التضامن» جمع شده بودند.

 

وی همچنین عنوان کرد که این افراد از عناصر جبهه «النصره» وابسته به القاعده هستند که با همکاری گردان «نوادگان رسول» تابع ارتش به اصطلاح آزاد فعالیت می‌کنند که این گردان در اصل برای انجام عملیات مسلحانه در حومه دمشق تاسیس شده است.

آرامش نسبی در اردوگاه برقرار است

 

خبرنگار فارس همچنین خبر از آرامش نسبی در اردوگاه یرموک داد بعد از اینکه درگیری های شدیدی در این منطقه اتفاق افتاد که شدیدترین آن در نزدیکی مسجد«الوسیم» رخ داد.

از سوی دیگر منابع محلی به خبرنگار فارس در دمشق خبر دادند که گروه های مسلح تعدادی از شهروندان و کمیته های مردمی را به اتهام همکاری با نظام سوریه دستگیر کردند و به خانه های مردم هجوم آورده و در داخل آن متمرکز شدند.

این درحالی است که 600 فرد مسلح از طریق منطقه «تضامن» وارد اردوگاه «یرموک» شدند و خیابان های «العروبه» و «لوبیا» را تحت سیطره خود قرار دادند و از ساکنان خواستند تا منطقه را به سرعت خالی کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول