اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

نشریه «مکتب اسلام» در تاریخ انقلاب ماندگار است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم نقش و آثار نشریه مکتب اسلام را منحصر به فرد دانست و گفت: این نشریه در تاریخ تشیع و تاریخ انقلاب ماندگار بوده و خواهد بود.

نشریه «مکتب اسلام» در تاریخ انقلاب ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار مسئولان همایش تجلیل از نیم قرن انتشار نشریه مکتب اسلام گفت: این نشریه تا به حال مظلوم واقع شده بود بنا بر این برگزاری این همایش امری ضرری و پسندیده به شماره می‌رود.

وی در ادامه به ویژگی‌های نشریه مکتب اسلام اشاره کرد و اظهار کرد: این نشریه تنها چراغی بود که در خصوص نشریات دینی در زمان طاغوت روشن ماند.

این مرجع تقلید دلیل استقبال مخاطبان آن زمان از این نشریه را هیئت تحریریه‌ای متشکل از شخصیت‌های خاص از جمله مرحوم علامه طباطبایی و آیات عظام سبحانی، نوری همدانی، تبریزی و همچنین شهید مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر و شهید بهشتی و... دانست.

وی نشریه مکتب اسلام را در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار مؤثر دانست و افزود: این نشریه با چاپ مطالب خاص و تربیت سرباز انقلابی در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشت.

آیت الله مکارم شیرازی حمایت‌های آیت الله بروجردی را در ماندگاری این نشریه بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: در بسیاری از موارد ساواک از فعالیت این نشریه جلوگیری می‌کرد که با حمایت و سفارش حضرت آیت‌الله بروجردی رفع توقیف صورت می‌گرفت.

وی پرورش شخصیت‌های علمی از جمله محمود حکیمی را از دیگر ویژگی‌های خاص نشریه مکتب اسلام عنوان کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه نقش و آثار نشریه مکتب اسلام را منحصر به فرد دانست و گفت: به عقیده بنده نقش این نشریه در تاریخ تشیع و تاریخ انقلاب ماندگار بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/2258/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول