اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس اداره آگاهی مشهد خبر داد

انهدام کامل باند گروگان‌گیری در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس اداره آگاهی مشهد از انهدام و دستگیری باند گروگان‌گیران مشهد خبر داد.

انهدام کامل باند گروگان‌گیری در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین بیدمشکی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اداره آگاهی مشهد در مورد دستگیری و متلاشی شدن این باند اظهار داشت: در اواخر مرداد ماه سال 91 گروگان‌گیران با برنامه‌ریزی دقیق، خودروی یکی از کارخانه‌داران مشهد را در جاده قوچان متوقف کرده و پس از ربودن، وی را به مکان نامشخصی انتقال دادند.

وی ادامه داد: گروگان‌گیران در تماس‌های تلفنی با خانواده ربوده شده، مبلغ یک میلیارد تومان را در قبال آزادی گروگان درخواست می‌کنند.

بیدمشکی خاطر نشان کرد: خانواده وی بلافاصله موضوع را با پلیس در میان گذاشته و با توجه به خاص بودن موضوع یک تیم قوی از کارآگاهان آگاهی برای پیگیری موضوع تعیین و اعزام شدند.

رئیس پلیس اداره آگاهی مشهد تصریح کرد: با آموزش‌هایی که توسط مأموران ویژه آگاهی به خانواده فرد ربوده شده داده شد، مأموران در مدت کوتاهی موفق به شناسایی افراد مرتبط با این موضوع شده و شش نفر از کسانی که در این آدم‌ربایی شریک بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: گروگان‌گیران پس از دستگیری این افراد وقتی خود را در دام قانون دیدند، گروگان را پس از 35 روز در یکی از مناطق مشهد رها کردند.

بیدمشکی بیان داشت: پس از چند روز، گروگان‌گیران دوباره تماس‌های خود را با خانواده فرد از سر گرفته و تهدید کردند اگر مبلغ موردنظر را به آنها ندهند دوباره افراد خانواده را گروگان خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: پلیس آگاهی مشهد با پیگیری این موضوع توانست صبح امروز دو نفر دیگر از سرکرده‌های اصلی این باند را در توابع مشهد شناسایی و دستگیر کند.

رئیس پلیس اداره آگاهی مشهد ادامه داد: تمامی اعضای این باند معتاد به مواد مخدر بوده و در بازرسی مخفیگاه آنها مقدار زیادی اسناد و مدارک جعلی، تعدادی گوشی موبایل و سیم‌کارت و اقلام وسایل مصرف مواد مخدر کشف شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هویت این افراد هم دقیقا مشخص نیست و احتمال دارد از اتباع دیگر کشورها باشند.

بیدمشکی افزود: آدم‌ربایان برای بازجویی‌های نهایی در اختیار دستگاه‌های قضایی قرار گرفته و بازجویی‌ها ادامه دارد.

رئیس پلیس اداره آگاهی مشهد در پایان اذعان داشت: طی چند ماه گذشته، 2 مورد دیگر گروگان‌گیری در مشهد گزارش شد که پس از پیگیری پرونده مشخص شد هر دو مورد صحنه‌پردازی و ساختگی بوده است.

انتهای پیام/70002/ذ/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول