اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

3 تروریست فعال در عملیات آتشفشان حلب اعتراف کردند

پول، سلاح و جوزدگی، برخی‌ها را به سمت افراد مسلح سوق داد+فیلم‌ جنایت‌ها

خبرگزاری فارس: یکی از تروریست های بازداشت شده توسط ارتش سوریه در اعترافات خود اذعان کرد که عواملی چند از جمله پول و سلاح و جوزدگی برخی مردم سوریه را به سمت گروه های مسلح کشاند و شبه نظامیان نیز آنها را فریب دادند.

پول، سلاح و جوزدگی، برخی‌ها را به سمت افراد مسلح سوق داد+فیلم‌ جنایت‌ها

به گزارش فارس، برخی بازیگران منطقه‌ای از بدو تحولات سوریه سعی کردند با اعزام تروریست‌‌ها سوریه را ناامن کنند و در این وسط با قربانی کردن مردم و ایجاد رعب و وحشت، آنها را علیه نظام و شخص بشار اسد تحریک کنند.

این تروریست‌ها با ملیت‌های مختلف اردنی، مصری، لیبیایی، سعودی، تونسی، نیروهای افراطی و تندرو و بخش اعظمی از القاعده بودند که در نقاط مختلف سوریه اقدام به بمب‌گذاری و همچنین ترور شخصیت‌های برجسته دولتی و مردمی کردند.

در جریان عملیات نیروهای امنیتی و حافظ صلح سوریه بسیاری از این تروریست‌ها بازداشت شدند و برخی از آنها نیز در بازجویی‌های خود به بسیاری از این اقدامات خرابکارانه اعتراف کردند. خبرگزاری فارس قصد دارد متن اعترافات این تروریست‌ها را بصورت اختصاصی به همراه فایل ویدئویی آن منتشر کند تا مخاطبان بهتر بتوانند از واقعیت تحولات سوریه آگاه شوند.

اخیراً تعدادی از تروریست‌ها که در شهر حلب عملیاتی با عنوان «آتش‌فشان حلب» را ساماندهی کردند، بازداشت شدند. تروریست‌هایی که شهروندان بی‌گناه حلب را به قتل رسانده و اموال آنها را غارت کردند. آنها تاکید کردند که چیزی به نام ارتش آزاد در شهر حلب وجود ندارد بلکه تروریست‌های موجود در حلب وابسته به القاعده هستند.

پول، سلاح و جو زدگی، برخی مردم را به سمت گروه های مسلح کشاند

«ربیع الناصر» یکی از تروریست های سوریه در اعترافات خود اظهارداشت: سران جبهه النصره وابسته به القاعده که در سوریه حضور دارند به ما می گفتند که می خواهیم یک حکومت اسلامی ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد مساله ای که باعث شد امروز سوریه به این مرحله برسد، جهل و نادانی مردم بود. چرا که حتی بچه هایی در سن 14 و 18 سالگی به گروه های مسلح می پیوستند. چرا که این افراد با دیدن سلاح و پول، ذوق زده شده بودند و گروه های تروریستی آن ها را فریب می دادند.

مقر اصلی گروه های مسلح، مدارس سوریه است

«عبدو محمود الدیری» یکی دیگر از تروریست ها که ماموریت اصلی او کنترل ایست های بازرسی بود در اعترافات خود عنوان کرد: گردان امت که متشکل از افرادی با تابعیت های سوری و پاکستانی و افغانی و لیبیایی بود، 2500 نفر بودند که عملیات های خود را به صورت کاملا سازمان یافته علیه ارتش سوریه انجام می دادند. وی عنوان کرد که مقر اصلی این گروه در مدارس قرار داشت.

با حمله به خانه‌های مردم و ایجاد رعب و وحشت، مناطقی از سوریه را در دست گرفتیم

اما «محمد زاهر مامون» یکی دیگر از تروریست های بازداشت شده عنوان کرد که تروریست ها از طریق سلاح مردم را می ترساندند و با تخریب خانه های مردم آنان را مجبور به تبعیت از خود می کردند. وی عنوان کرد که گروه های تروریستی با حمله به خانه های مردم فقیر سوریه و ایجاد رعب و وحشت، آن منطقه را تحت سیطره خود قرار می دادند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول