اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

علامه بهلول گنابادی نماد فرهنگی شهرستان گناباد است

خبرگزاری فارس:فرماندار گناباد گفت: علامه بهلول نماد غالب فرهنگی شهرستان گناباد است و سبک زندگی ایشان می‌تواند الگویی برای تمام طیف‌های مختلف جامعه باشد.

علامه بهلول گنابادی نماد فرهنگی شهرستان گناباد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی ظهر امروز در نشست خبری که با اعضای بنیاد ملی بهلول در محل حوزه علمیه گناباد برگزار شد اظهار داشت: قاعده‌ای وجود دارد که به شخصیت‌های بزرگ در دوران حیاتشان کمتر می‌پردازیم و بعد از حیات نیز با یک فاصله تاریخی به سراغشان می‌رویم؛ به‌عنوان مثال مرحوم مدرس نیم قرن بعد از شهادت مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های اسلامی علامه بهلول دارای اندیشه است و پیام مقام معظم رهبری گویاترین سند برای معرفی این شخصیت بزرگ است.

صفایی خاطر نشان کرد: علامه بهلول نماد غالب فرهنگی شهرستان گناباد است و سبک زندگی ایشان می‌تواند الگویی برای تمام طیف‌های مختلف جامعه باشد.بنیاد ملی بهلول برای نشر آثار و معرفی این شخصیت بزرگ تلاش‌های زیاد و در خور شایسته‌ای انجام داده است.

صفایی بیان داشت: با توجه به گستره خدمات علامه بهلول گنابادی در نقاط مختلف جهان اسلام کار رسانه‌ای برای نشان دادن شخصیت علامه بسیار می‌تواند مؤثر باشد و نشر آن جایگاه بسیار رفیعی دارد.

امام جمعه گناباد نیز در ادامه گفت: مناسبت‌هایی مثل سالگرد تولد و رحلت شخصیتی چون علامه بهلول گنابادی یادآوری برای مطرح کردن ایشان در اذهان عمومی است چون بشر غفلت‌های فراوانی دارد و ممکن است علیرغم بزرگی شخصیت ایشان غفلت‌هایی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب افزود: علامه بهلول گنابادی مظهر ویژگی‌هایی است که این ویژگی‌ها در اسلام معیار ارزش انسان است.

وی ادامه داد: ویژگی‌هایی چون عرفان، خدمت به خلق، عبادت، ساده‌زیستی، تلاش خستگی‌ناپذیر و ... ایشان می‌تواند برای جامعه ما الگو باشد.علامه بهلول در شرایط بسیار نامساعد دوران رضاخان به گونه‌ای فعالیت می‌کرد که هر کس ایشان را ملاقات کرده بود مجذوب وی می‌شد.

صادقی‌نسب گفت: برگزاری همایش ملی بهلول، تشکیل بنیاد ملی علامه بهلول و چاپ دیوان اشعار علامه مبتنی بر 20 هزار بیت شعر از جمله فعالیت‌های بنیاد ملی بهلول بوده است.

وی تصریح کرد: هدف از تاسیس این بنیاد این است که ارزش‌هایی که علامه بهلول گنابادی با آن زندگی می‌کرد الگو شود و از مهم‌ترین را‌ه‌های آن رسانه‌ای شدن این شخصیت بزرگ است.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول