اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ادامه رقابت‌های کوتاه‌ترین جام کشور در طولانی‌ترین شب سال

مصاف تراکتورسازی و داماش در شب یلدا

خبرگزاری فارس: رقابت‌های جام حذفی، کوتاه‌ترین مسابقات کشور در طولانی‌ترین شب سال ادامه یافته و تیم تراکتورسازی در رشت به مصاف داماش گیلان می‌رود.

مصاف تراکتورسازی و داماش در شب یلدا

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بعد از انصراف تیم آلومینیوم هرمزگان از رقابت‌های جام حذفی کشور تیم تراکتورسازی تبریز بدون دردسر به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

حریف تراکتورسازی در این مرحله تیم داماش گیلان است. داماش در بازی با تیم پارسه ایرانیان در تهران به برتری سه بر یک دست یافت تا ضمن صعود به مرحله دوم این رقابت‌ها، از شانس میزبانی مقابل تراکتورسازی نیز بهره‌مند باشد.

تراکتورسازی در بازی مقابل تیم آلومینیوم هرمزگان میزبان بود و با توجه به اینکه داماش در بازی مقابل پارسه مهمان بود، بازی این دو تیم در رشت برگزار می‌شود.

*سابقه بازی دو تیم

تراکتورسازی تبریز با داماش گیلان تنها سابقه سه بازی در لیگ برتر را دارند که دو بازی به سود تراکتورسازی به اتمام رسیده و یک بازی نیز مساوی شده است.

تراکتورسازی فصل گذشته در هر دو بازی خود مقابل تیم گیلانی به پیروزی رسیده بود، اما امسال در تبریز مقابل شاگردان حمید درخشان به تساوی دو بر دو رضایت داد.

البته تیم داماش با نام‌های قبلی خود استقلال رشت، استقلال شهرداری رشت و پگاه گیلان بارها سابقه بازی با تراکتورسازی را داشته است.

*خاطره تلخ تراکتورسازی در ضربات پنالتی

تراکتورسازی نخستین فینالیست مغلوب جام حذفی کشور است. این تیم در بازی پایانی نخستین دوره این رقابت‌ها در سال 56 در تهران با نتیجه چهار بر یک مغلوب ملوان بندرانزلی شد.

تراکتورسازی در سال 74 نیز به دیدار نهایی راه یافت که طی دو دیدار رفت و برگشت دو بر یک مغلوب بهمن کرج شد.

دو سال پیش تراکتورسازی در جام حذفی بعد از  شکست دادن شهرداری تبریز، تا یک هشتم نهایی صعود کرد اما در تبریز مقابل ملوان شکست خورده و بهترین بخت را برای درخشش در این رقابت‌ها از دست داد.

سال پیش نیز تراکتورسازی در همان مرحله اول در یاسوج اسیر تیم شهرداری این شهر شده و از دور این رقابت‌ها کنار رفت.

نکته جالب توجه اینکه شکست‌های تراکتورسازی در جام‌های حذفی دو دوره گذشته در ضربات پنالتی بوده و این امر نمایانگر ضعف دروازه‌بانان و پنالتی زنان این تیم است؛ لذا اگر تراکتورسازان می‌خواهند در راحت‌ترین راه برای کسب سهمیه مجدد در آسیا موفق باشند، باید در همان جریان بازی بر داماش غلبه کرده و  دلخوش به کشیدن بازی به ضربات پنالتی نباشند.

*راه هموار تراکتورسازی تا فینال جام حذفی

تراکتورسازی تبریز در صورت پیروزی مقابل تیم داماش گیلان، در مرحله یک چهارم نهایی با برنده بازی تیم‌های فجر سپاسی شیراز و سایپای شمال بازی خواهد کرد.

شاگردان تونی اگر این مرحله را نیز با موفقیت طی کنند در نیمه نهایی با یکی از پنج تیم پرسپولیس، ملوان، نفت تهران، ذوب آهن اصفهان و یا شهرداری یاسوج بازی خواهند کرد.

تیم‌های مطرح صبای قم، استقلال تهران و سپاهان اصفهان در قسمت دیگر نمودار قرار داشته و تنها در بازی پایانی امکان رو‌در‌رویی با تراکتورسازی را دارند.

شاید برای تراکتورسازی کسب سهمیه سال آینده مسابقات آسیایی و حضور جدی در این رقابت‌ها، راه آسان‌تری نسبت به لیگ برتر کشور باشد.

بازی تراکتورسازی تبریز با داماش گیلان ساعت 14 روز پنجشنبه 30 آذرماه در ورزشگاه عضدی رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/60002‌/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول