اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره حسنات:

4 فیلم‎ کوتاه از اصفهان در جشنواره حسنات اکران می‎شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره حسنات گفت: فیلم‎های کوتاه سر و ته شهر، اگر هوا آفتابی بود و دریغا ترانه به کارگردانی مهرشاد کارخانی 28 آذر در دبیرخانه جشنواره حسنات اکران می‎شود.

4 فیلم‎ کوتاه از اصفهان در جشنواره حسنات اکران می‎شود

امیر عشاقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره فیلم حسنات روز سه‌شنبه 28 آذر آثار مهرشاد کارخانی را به نمایش می‎گذارد.

وی گفت: مهرشاد کارخانی عکاس، فیلمساز و مستندساز است که فعالیت هنری خود را با عکاسی مستند و اجتماعی از سال 1362 با امیر نادری آغاز کرد، وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1370 با عکاسی فیلم هور در آتش آغاز کرد و برای همین فیلم جایزه سیمرغ بلورین بهترین عکس را از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

دبیر اجرایی جشنواره حسنات اضافه کرد: مهرشاد کارخانی علاوه بر عکس فیلم، فعالیت خود را با ساختن سه فیلم کوتاه داستانی به نام‎های یادهای ملایم، دریغا ترانه، اگر هوا آفتابی بود تجربه کرده است و سال 1375 اولین فیلم سینمایی خود را به نام گناه من را جلوی دوربین برد که در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

وی با اشاره به اینکه، اکران فیلم‎های مهرشاد کارخانی در محل دبیرخانه جشنواره است، افزود: فیلم‎های کوتاه سر و ته شهر، اگر هوا آفتابی بود و دریغا ترانه از جمله فیلم‎های مهرشاد کارخانی است که با حضور وی اکران می‎شود.

عشاقی گفت: همانند دوره‎های گذشته، امسال نیز برگزاری دوره‎ها و نشست‎های تخصصی  آموزشی همراه با نقد و بررسی آثار فیلمسازان کوتاه مطرح سینمای ایران برگزار می‎شود و فیلم بلند داستانی کوچه ملی نیز از دیگر فیلم‎هایی است که با حضور مهرشاد کارخانی کارگردان فیلم و دبیر جشنواره زاون قوکاسیان در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به نمایش گذاشته می‎شود.

وی تصریح کرد: سایر مسئولان و نهادها باید به جشنواره فیلم حسنات کمک کنند تا این جشنواره بتواند از برگزیدگان و فیلمسازان این جشنواره حمایت کند.

دبیر اجرایی جشنواره حسنات در ارزیابی فیلمسازان اصفهانی و فیلمسازان سایر استان‎ها گفت: سهم عمده این جشنواره در اختیار فیلمسازان اصفهانی است و اصفهان دارای استعدادهای زیادی در زمینه فیلمسازی است که در این جشنواره حضور یافته‎اند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول