اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه سوریه خواستار پایان یافتن تحریم‌ها علیه مردم این کشور شد

خبرگزاری فارس: ولید معلم در گفتگوی امروز خود با مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل، خواستار پایان تحریم‌ها علیه مردم سوریه شد و گفت آمریکا و کشورهای غربی مسئول سختی‌هایی هستند که امروز سوری‌ها با آن روبرو شده‌اند.

وزیر خارجه سوریه خواستار پایان یافتن تحریم‌ها علیه مردم این کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر خارجه سوریه امروز در دیدار با «والری آموس» مدیر امور بشردوستانه سازمان ملل، ضمن انتقاد از آمریکا و کشورهای غربی به دلیل تلاش‌هایشان علیه سوریه، خواستار توقف این اقدامات شد. آموس برای بررسی وضعیت مردم سوریه، در سفری یک روزه به این کشور رفته بود.

«ولید المعلم» در این دیدار گفته است که تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه موجب شده تا مردم این کشور در وضعیت دشواری قرار گیرند. وی گفته است سازمان ملل باید این تحریم‌ها را محکوم و متوقف کند.

خبرگزاری سوری «سانا» به نقل از معلم نوشته است: تحریم‌هایی که توسط آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا علیه سوریه اعمال شده، موجب بروز دشواری برای مردم سوریه شده است.

آموس علاوه بر معلم، با «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه هم دیدار و گفتگو داشت. حیدر در این دیدار به انتقاد از مواضع سازمان ملل در موضوع سوریه پرداخت و گفت این سازمان از موضوع سوریه به عنوان یک موضوع سیاسی و نه موضوعی بشردوستانه بهره‌برداری می‌کند. وی همچنین گفت سازمان‌های بین‌المللی نیازهای مردم سوریه می‌دانند و باید آمادگی خود را برای کمک به مردم نشان دهند.

سفر آموس به سوریه در حالی با هدف بررسی وضعیت مردم سوریه انجام شده که دولت‌های غربی و عربی با حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها، زمینه تشدید ناآرامی‌ها در این کشور و کشته شدن افراد بیشتر را فراهم کرده‌اند. سه روز قبل بود که تروریست‌های سوری با انفجار بمب در برابر وزارت کشور سوریه چندین غیرنظامی را در دمشق کشتند، با این وجود مجامع بین‌المللی هیچ واکنشی به انفجارها و بمبگذاری‌های متعدد گروه‌های تروریستی مخالف دولت سوریه، نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول