اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی:

رسانه‌ها مدیران را در حوزه پژوهش بازخواست کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: تنویر افکار عمومی و بسترسازی برای امر پژوهش و بازخواست مدیران در حوزه پژوهش از جمله انتظارات ما از رسانه‌هاست.

رسانه‌ها مدیران را در حوزه پژوهش بازخواست کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی شیاری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات استان، با تشریح ویژه برنامه‌های هفته پژوهش اظهار کرد: 30 نفر از پژوهشگران، نخبگان و فناوران استان در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که سه‌شنبه این هفته در استانداری برگزار می‌شود مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امسال هفته پژوهش حول محور اقتصاد مقاومتی است، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوعات اقتصادی در چند سال گذشته، شعار هفته پژوهش در سال‌جاری پژوهش تقاضامحور و تولید دانش‌بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری در ادامه آشنا کردن مدیران استانی با امر پژوهش، ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی دستگاه‌های استانی، تجاری‌سازی پژوهش‌های انجام یافته در استان و انتشار عملکرد تحقیقاتی سازمان‌ها و مراکز پژوهشی را از جمله برنامه‌های دفتر آموزش و پژوهش استانداری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بدون پژوهش، آموزش فایده‌ای ندارد، از رویکرد جدید و متفاوت دفتر آموزش و پژوهش نسبت به گذشته خبر داد و افزود: رویکرد جدید بر مبنای پژوهش‌محوری خواهد بود و بر این اساس استانداری اعلام کرده است که هیچ محدودیتی از نظر بودجه پژوهشی ندارد.

شیاری با تاکید بر همراهی رسانه‌های استان در ارتقای فرهنگ پژوهش، اظهار کرد: تنویر افکار عمومی و بسترسازی برای امر پژوهش و بازخواست مدیران در حوزه پژوهش از جمله انتظارات ما از رسانه‌هاست.

وی ادامه داد: آسیب‌شناسی و تبیین وضع موجود پژوهش باید توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ البته این موضوع باید همراه با ارائه راهکار بوده و تنها در نقد وضع موجود خلاصه نشود.

شیاری با بیان اینکه حلقه مفقوده بین دانشگاه، صنعت و پژوهش وجود دارد، افزود: در کشورهای پیشرفته طرح‌های پژوهشی مسئله‌محور بوده و بر اساس نیازسنجی صورت می‌گیرد که این نکات مثبت باید مورد توجه باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بخش صنعت استان از نتایج پژوهش‌های انجام یافته استفاده کند و خود را مستقل از پژوهشگران و مراکز پژوهشی و محققان نداند.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول