اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری ارتش سوریه با تروریست‌ها از شمال تا جنوب ادامه دارد

خبرگزاری فارس: درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح در مناطق مختلف این کشور به ویژه در شمال و شمال غرب و مرکز و به عبارت بهتر در شهرهای ادلب و جسرالشغور و حمص همچنان ادامه دارد.

درگیری ارتش سوریه با تروریست‌ها از شمال تا جنوب ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، مناطق مختلف سوریه در شمال و شمال غرب و مرکز و به طور مشخص درادلب، جسر الشغور و حمص، همچنان صحنه درگیری نیروهای ارتش با تروریست های مسلح است.

در این درگیرها تروریست های مسلح همچنان تلفات داده و مقادیری از سلاحها و تجهیزات نظامی و مهمات آنان به دست نیروهای ارتش کشف و ضبط شده است.

جسرالشغور واقع در شمال غرب سوریه برای چهارمین روز متوالی صحنه درگیریهای شدیدی است که در چارچوب عملیات موسوم به آزادی ریف جسرالشغور صورت گرفته است.

این درگیری ها در شهرکهای "زرزور" و"الجدیدة" و"الیعوبیة" و"الجانودیة" و"الجمیلة" در جریان است.

درگیریها در ریف جسرالشغور در پی حمله تروریست های مسلح به محل استقرار نیروهای ارتش آغاز شد و تروریست ها در این حملات از سلاح های سنگین و تیربار و دوشکا و آر پی چی استفاده کردند.

ارتش سوریه اکنون از چند مرکز استقرار خود خارج شده و به مناطقی که از قدرت بیشتری برخوردار است منتقل شده است تا بهتر بتواند به مقابله با  تروریست ها برخیزد.

در این میان تروریست های مسلح با حمله به شهرک "زرزور" به بهانه همکاری برخی ساکنان این منطقه با ارتش منازل مسکونی آنان را به آتش کشیده و داریی های آنان را غارت کردند.

تروریست ها همچنین 15 نفر از ساکنان این شهر را ربوده و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. آنان حسینیه این شهرک را نیز به آتش کشیدند.

ارتش در حمله به تروریست ها در این شهرک توانسته است تا کنون حدود 30 نفر از آنان که از اعضای  گروهی موسوم به «گردانهای آزادگان شام » بودند به قتل برساند.

در حلب واقع در شمال سوریه نیز ارتش توانست چند محل استقرار تروریست ها را هدف قرار داده و تعدادی از آنان را به قتل برساند.

ارتش همچنین توانست چند دستگاه خودوری متعلق به تروریست ها و سه دستگاه تانک آنان را منهدم کند.

این درگیری ها در اطراف دانشکده پیاده نظام ارتش در حلب رخ داد.

تروریست های مسلح دانشکده امور اداری این شهر را با تانک و تیربارهای دوشکا هدف قرار داده و با توجه به اینکه تعدادی از افسران و سربازان ارتش دراین محل حضور داشتند پیش بینی می شود در نتیجه حمله تروریست ها، این افراد کشته شده باشند.

به گزارش خبرنگار فارس از در ریف دمشق، تعداد تلفات خودروی بمب گذرای شده در منطقه جدیده الفضل به 13 کشته و 43 زخمی رسیده است.

این خودروی بمب گذاری شده در منطقه جدیده الفضل که برخی  تروریست های مسلح به آن نفوذ کرده اند، منفجر شد.

حملات تروریست ها در ریف دمشق بر ایست های بازرسی ارتش متمرکز شده است.

مشق و ریف دمشق که در سه روز پایانی هفته گذشته صحنه انفجارهای خونین بود، اکنون آرامش نسبی برقرار شده است.

ارتش سوریه در دمشق با تروریست های مسلح در نزدیکی اردوگاه یرموک درگیر شده و تعدادی از آنان را به قتل رساند.

در حمص واقع در مرکز سوریه نیز تروریست های مسلح با حملات توپخانه ای محله "باب الدریب" را هدف قرار داده و خسارتهایی را به تعدادی از منازل مسکونی آن وارد آوردند.

ارتش در این شهر با گروهی از تروریست های مسلح درگیر شده و توانست ده تن از آنان را در "الوعر القدیم"  به قتل برساند.

ارتش همچنین توانست دو مجتمع مسکونی در محله "الخالدیة" را از محاصره تروریست های موسوم به ارتش آزاد نجات داده و در این مجتمع پیشروی کند.

در درعا واقع در جنوب سوریه نیز توپخانه ارتش،محل استقرار تروریست های مسلح را هدف قرار داد اما از تلفات این حملات هنوز گزارشی دردست نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول