اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه مدیترانه شرقی:

بروکراسی از صنعت گردشگری حذف شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه مدیترانه شرقی گفت: یکی از دلایلی که باعث تضعیف و کاهش سرعت، سرویس‌دهی در صنعت گردشگری می‌شود، بروکراسی است، اگر بروکراسی از صنعت گردشگری حذف شود یا کم شود، شاهد رونق آن خواهیم بود.

بروکراسی از صنعت گردشگری حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پروفسور عثمان کارتپه در همایش بزرگ کشوری مدیریت استراتژیک گردشگری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: وقتی در یک سیستم مدیریت استراتژی را تعیین می‌کنیم، زمان به عنوان یک هزینه پرداخت می‌شود و باید به آن به چشم یک سرمایه نگاه کرد. یکی از مسائل مهم در سیستم مدیریت استراتژیک ارتباط و برقراری ارتباط بین انسان‌ها است.

پروفسور عثمان کارتپه افزود: مهمترین کسانی که در سیستم مدیریت استراتژیک نقش دارند، کارمندان هستند چرا که ما هرگز با مدیران در تماس نیستیم، پس باید افرادی انتخاب شوند که شایسته عمل کنند، وقتی که کارمندان هتل‌ها در جریان مدیریت استراتژیک گردشگری نباشند مسلما نمی‌توانند به خوبی سرویس‌دهی کنند. کارمندان و نحوه ارتباط آنها با توریست‌ها بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در صنایع گردشگری شایع است اوضاع اقتصادی خوب است و صاحبان کار فکر می‌کنند، نیازی به مدیریت استراتژیک نیست و آن‌قدر غرق مسائل روزمره می‌شوند که از مدیریت استراتژیک غافل می‌شوند.

استاد دانشگاه مدیترانه گفت: یکی از مواردی که در سیستم باید به آن توجه کرد، این است که هرگز نباید مدیریت استراتژیک به صورت یک تکلیف شبانه انجام داده شود، بلکه باید به صورت یک برنامه انسانی و اجتماعی در ذهن افراد نهادینه شود.

کارتپه در ادامه گفت: در سیستم مدیریت استراتژیک یکی از نکات مهم این است که از مشکلات با آغوش باز پذیرایی کنیم، مدیریت استراتژیک در واقع برنامه‌ریزی برای چگونگی مقابله با مشکلات غیرقابل پیش‌بینی است.

این استاد دانشگاه مدیترانه شرقی یادآور شد: در مدیریت استراتژیک لزومی ندارد، چندین استراتژی داشته باشیم، بلکه داشتن یک یا دو استراتژی می‌تواند مؤثر باشد، دو مسئله که در سیستم مهم است، یکی علت حضور ما و دیگری اینکه ما به کجا می‌خواهیم برویم، این دو مسئله باید کاملا واضح و روشن باشد.

کارتپه با بیان شرایط مساعد گردشگری عنوان کرد: ما باید در دو فضا دقت کنیم، یکی فضای داخلی و دومی محیط خارجی که فضای داخلی تحت مدیریت ما است، اما فضای خارجی برای ما قابل تغییر نیست. یکی دیگر از موارد مهم این است که اهداف نزدیک و منطقی داشته باشیم تا بتوانیم به آنها برسیم.

وی افزود: باید از بین استراتژی‌ها گزینش کنیم و آن استراتژی را به روی دست بگیریم که قابلیت اجرا در مجموعه را داشته باشد.

کارتپه خاطر نشان کرد: ایده ما برای ورود به بازار چیست؟ تا زمانی که تمایلی با دیگران نداشته باشید، تجارت شما سودمند نخواهد بود، در سیستم مدیریت استراتژیک کارمندها باید دارای جایگاه باشند، در غیر این صورت موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی اهداف را مشخص می‌کنیم، باید در تمام سیستم اجرایی شود و این را متوجه باشید که یک مشکل کوچک در یک قسمت از سیستم دیگر بخش‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه افزود:در بازارهای رقابتی داشتن سرمایه و پرداخت سرمایه‌ها کافی نیست. باید مدیریت صحیح باشد تا بتوانید با حریفان خودتان رقابت کنید.

انتهای پیام/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول