اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی خراسان رضوی:

عده‌ای خودخواهانه به دنبال بلوکه کردن پول‌‌ها هستند/ پول درکشور زیاد است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: پول در کشور زیاد است ولی متأسفانه عده‌ای خودخواهانه تلاش می‌کنند که پول‌ها را بلوکه کرده و احتکار کنند، البته پول وقتی زیاد شده ردپایی از قدرت هم پیدا می‌شود.

عده‌ای خودخواهانه به دنبال بلوکه کردن پول‌‌ها هستند/ پول درکشور زیاد است

به  گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی استان خراسان رضوی که در محل سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: خراسان در ایران جایگاه بسیار ممتازی دارد، وجود نورانی امام رضا (ع) خورشید تابناکی است که همه اندیشه‌ها را رشد داده و به اعتلا می‌رساند.

وی افزود: صدها میلیون دل عاشق در شبانه‌روز متوجه این کانون نور و ولایت هستند و همواره این عشق را نثار امام رضا (ع) می‌کنند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ایران کشوری انقلابی و اسلامی و انسانی است و همچنین مدعی پیروی از اسلام ناب محمدی هستیم، ما ادعا می‌کنیم که پیرو پیامبر و اهل بیت (ع) هستیم و کشوری را بر اساس آموزه‌ها و اندیشه‌های آنها برپا کرده‌ایم بنابراین معلوم است که چنین کشوری باید در همه عرصه‌ها پیشرفته‌ترین و بهترین باشد و الگویی برای همه بشریت به شمار آید.

وی تصریح کرد: باید کشور را بدین صورت اداره کنیم که فاصله طبقاتی، نابسامانی و فقر وجود نداشته باشد و باید اجرای عدالت را در این سرزمین جاری و ساری کنیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازها برای آرامش و اعتلای انسان و تربیت نسل‌های متوالی مسکن است، اذعان داشت: در نگاه ما مسکن یک جایگاه تعلیم و تربیت و رشد و شکوفایی و پایگاه اصلی زندگی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: برای اولین بار تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور از تعداد خانوارهای موجود در کشور بیشتر است و این کار بزرگ برای اولین بار اتفاق افتاده است؛ البته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم چرا که بالاخره توزیع این واحدها در سطح خانوارها و کشور متوازن و یکسان نیست.

احمدی‌نژاد ادامه داد: زمانی کار تکمیل می‌شود که هر خانواده برای خود یک واحد مسکونی ملکی داشته باشد و این یعنی سکوی اولیه برای حرکت‌های اجتماعی خود در اختیار داشته باشد.

وی ادامه داد: البته این گام اول است گام دوم حرکت برای بهبود کیفیت، معماری و کاربری‌های داخل یک واحد مسکونی است.

* مسکن مهر عقب‌افتادگی‌های تاریخی در مسکن را جبران کرد

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به واحدهای مسکونی ساخته شده در قالب مسکن مهر در سراسر کشور اذعان داشت: کار مسکن مهر اقدامی ضربتی بوده و هدف جبران عقب‌افتادگی‌های تاریخی در مسکن بود که با این بحث می‌خواستیم این عقب‌افتادگی‌ها را به صفر برسانیم و از آنجا به سمت جایگاه مطلوب حرکت کنیم.

وی متذکر شد: قطعا ابعاد مسکن، کاربرد مسکن و آرامش‌بخشی مسکن در ایران می‌تواند به الگویی برای همه ملت‌ها تبدیل شود.

* عده‌ای همواره در طول تاریخ هستند که آیه یأس و ناامیدی برای ملت زمزمه می‌کنند

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: در 200 سال اخیر اگر تاریخ سرزمین را بررسی کنیم خواهیم دید که هر وقت کسی افق‌های بلند و آرمان‌های بلندی را برای پیشرفت این سرزمین تبیین کرده است عده‌ای همواره در داخل پیدا می‌شدند که آیه یأس و ناامیدی را برای همه ملت تکرار و زمزمه می‌کردند در حالی که ایران دارای همه استعدادها و امکانات برای پیشرفت در همه ابعاد است.

وی افزود: مگر مسکن چه می‌خواهد؛ اگر فرض کنیم در 5 سال آینده 25 متر به هر واحد مسکونی هر خانوار اضافه کنیم کار غیر ممکنی نیست جای این سؤال باقی است که مگر در ایران زمین کم داریم در حالی که یک میلیون و 873 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت ایران بوده و زمین‌های در اشغال شهرها و روستاهای کشور 1.5 میلیون هکتار است بنابراین می‌بینیم که زمین در ایران کم نداریم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ کمبود مصالحی در ایران نداریم، تأکید کرد: در سال 85 یکی از مشکلات ما در شورای اقتصاد کنترل نرخ سیمان بود چرا که در آن زمان مجموع ظرفیت تولید سیمان 32 میلیون تن بود ولی امروز می‌بینیم که ظرفیت تولید سیمان 86 میلیون تن بوده و تنها در سال گذشته 12 میلیون تن سیمان از ایران صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امروز ظرفیت تولید فولاد نیز بیش از 2 برابر شده است و بالای 20 میلیون تن تولید می‌شود؛ در 7 سال اخیر تولید کاشی سرامیک و لوازم بهداشتی 3 برابر شده و امروز یکی از صادرکنندگان اصلی محسوب می‌شویم.

رئیس قوه مجریه همچنین با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه نیروی انسانی نداریم، گفت: امروز انواع تخصص‌ها را در ایران داریم پس در این زمینه هیچ مشکلی را شاهد نیستیم.

* پول در کشور زیاد است ولی عده‌ای خودخواهانه به دنبال احتکار و بلوکه کردن پول‌‌ها هستند

رئیس جمهور کشورمان در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ کمبود منابع مالی در کشور نداریم، یادآور شد: حجم نقدینگی امروز در کشور 400 هزار میلیارد تومان است و این پول حداقل 4 بار در سال گردش دارد ولی مشکل اصلی معوقات بانکی است بدین معنا که عده‌ای پول‌هایی را گرفته‌اند ولی پس نمی‌دهند که این عده 3 دسته هستند.

احمدی‌نژاد در ادامه دسته اول را وام‌گیرندگان خرد و دسته دوم را کسانی عنوان کرد که برای پایه‌گذاری تولید و راه‌اندازی کارخانجات در سطح کشور وام گرفته‌اند و اظهار کرد: دسته سوم که بیشترین معوقات بانکی را هم دارند کسانی هستند که به بهانه‌‌های گوناگون برای واردات و صادرات و ... وام گرفته‌اند اما وام را مسترد نکرده‌اند در حالی که کالاها را فروخته‌ و پول‌ها را گرفته‌اند؛ متأسفانه در کشور عده‌ای پیدا شدند که فقط به فکر خود هستند و کار را بر هم می‌زنند و همچنین در اجزای حکومت نیز عده‌ای پیدا می‌شوند که از این افراد دفاع می‌کنند در حالی که چرا نباید گفت این افراد پول‌ها را پس دهند.

وی تأکید کرد: 300 نفر در کشور 60 درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: برخی هم در سازمان‌ها و دیگر جاها قانون تصویب می‌کنند که به این افراد وام گرفته نزدیک نشویم جای این سؤال باقیست که چرا نباید این وام‌ها را مسترد کنیم در حالی که عده‌ای خودخواهانه تلاش می‌کنند که پول‌های کشور را بلوکه و احتکار کنند.

وی گفت: پول در کشور زیاد است؛ ولی وقتی پول زیاد می‌شود ردپایی از قدرت هم پیدا می‌شود، برخی به نام کارگر و کارخانه پول می‌گیرند ولی برای خود تلاش می‌کنند و پول در دست خودشان است.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید با سرعت ایران را بسازیم با اشاره به دو بخش سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: باید هر چه زودتر راه ، راه‌آهن و بیمارستان که پایه زندگی است را تمام کنیم و البته باید همه دست در دست هم کمک کنند. بخش دوم نیز سرمایه‌گذاری‌ها است.

وی افزود: کشور ایران کشوری است که سالانه می‌تواند 200 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشد، ما کشوری هستیم که 36 میلیون هکتار زمین کشاورزی در اختیار داریم بنابراین می‌توانیم به صادرکننده مهمی در زمینه‌های صنعتی و معدنی و محصولات کشاورزی تبدیل شویم که این نیز نیازمند کمک همه جانبه و همت بلند است.

وی ادامه داد: امسال ان‌شاءالله 270 کیلومتر متوسط آزادراه در کشور ساخته می‌شود که این بدین معنا است که می‌توان گفت در 7 تا 8 سال این دو دولت متوسط ساخت آزادراه بیش از 145 کیلومتر است.

* ویژگی مهم صنعت خراسان رضوی مردمی بودن آن است

احمدی‌نژاد در ادامه در بخش دیگری از سخنان با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در سطح کشور اظهار کرد: استان خراسان رضوی در زمینه عمران و آبادانی و دیگر عرصه‌ها رشد بسیار خوبی داشته است؛ ویژگی مهم صنعت خراسان رضوی این است که صنعت آن توسط مردم پایه‌گذاری شده است.

امروز شاهدیم که خراسان رضوی رتبه چهارم را از نظر صنعت در کشور دارد ولی به لحاظ استعداد شایسته است که رتبه اول را کسب کند و این نیازمند همکاری و همدلی همگان است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران گفت: بالاخره دشمنان بشریت برای اینکه ایران پیشرفت نکند تلاش می‌کنند چرا که از پیشرفت ایران وحشت دارند.

وی افزود: آنها خیال می‌کنند وقتی جلوی فروش نفت را گرفتند ایران از پیشرفت باز می‌مانند در حالی که در اشتباه هستند چرا که ظرفیت ایران تنها نفت و گاز نیست.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مهمترین ظرفیت ایران، همت، خاک، فرهنگ و اندیشه ما است. در همین خراسان رضوی معادنی وجود دارد که ارزش‌ آنها چندین برابر ذخایر و منابع نفتی است ولی تاکنون ناشناخته مانده و بهره‌برداری نشده است.

وی در خاتمه گفت: شرط پیشرفت امروز هم‌افزایی و همکاری است، امروز باید همه کمک کنند نه اینکه مانع پیشرفت شوند، دشمنان هم کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند به ساحت ملت بزرگ ایران توهین کنند.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول