اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروهک النصرة مسئولیت انفجارهای دیروز دمشق را برعهده گرفت

خبرگزاری فارس: گروهک تروریستی موسوم به «جبهه النصرة» مسئولیت انفجارهای روز گذشته درمنطقه کفر سوسه در دمشق را برعهده گرفت.

گروهک النصرة مسئولیت انفجارهای دیروز دمشق را برعهده گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، گروهک تروریستی «جبهه النصرة» وابسته به سازمان القاعده، مسئولیت انفجارهای دیروز در وزارت کشور سوریه در منطقه کفر سوسه در دمشق را برعهده گرفت.

این گروهک با صدور بیانیه‌ای در صحفه خود در فیس بوک و توییتر اعلام کرد: «ساختمان وزارت کشور در دمشق در ساعت حدود 30/5 (به وقت محلی) روز چهارشنبه هدف قرار گرفت».

بنابر بیانیه مزبور، عاملان این انفجار، یکی از دو خودروی بمب گذاری شده را مقابل وزارت کشور و یک خودروی دیگر را در نزدیکی دفتر کار محمد الشعار وزیر کشور سوریه، متوقف کرده و پس از درگیری با نیروهای امنیتی محافظ وزارت کشور، کمربند انفجاری خود را منفجر کرده و در نتیجه دو دستگاه مزبور در فاصله‌ای کم از یکدیگر، منفجر شدند.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که عبدالله فیروز عضو دفتر سیاسی حزب «ملی اجتماعی» سوریه و عضو مجلس این کشور در این انفجارها کشته شد.

تاکنون تعداد تلفات این انفجارها به 9 نفر رسیده است که هشت نفر آنان از نیروهای نظامی هستند و با توجه به وخامت وضعیت دست کم 11 نفر از مجروحان این انفجارها، احتمال دارد تلفات این حادثه افزایش یابد.

در این میان، روزنامه الوطن چاپ سوریه در شماره امروز خود نوشت: محمد الشعار از این انفجارها جان به در برده و از سلامت کامل برخوردار است.

این در حالی است که آمریکا جبهه النصره را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است؛ اقدامی که خشم سران این گروهک را برانگیخته است.

در این میان معد محمد تحلیلگر سیاسی سوریه به شبکه روسیا الیوم گفت: گروهک‌های تروریستی در سوریه پس از آنکه از دستیابی به اهداف خود بازمانده‌اند به حملات انتحاری و انفجاری روی آورده‌اند.

به گفته وی، کاملا روشن است که گروه‌های مسلح نتوانسته‌اند در سوریه هیچ پیشرفتی حاصل کنند از همین رو به ایجاد ناامنی و انفجار در اماکن مختلف متوسل شده‌اند که نمونه روشن آن انفجار روز گذشته در دمشق بود که جبهه النصره مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وی گفت: البته قبول مسئولیت انفجار روز گذشته به این معنی نیست که النصره در انفجارهایی که مسئولیت آن را برعهده نگرفته است، دست نداشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول