اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش استقبال از کاروان‌های زائران پیاده در مشهد عنوان شد

برنامه‌ریزی دقیق لازمه سفر ایمن کاروان‌های زیارتی پیاده

خبرگزاری فارس: همایش استقبال از کاروان‌های زائران پیاده با حضور مدیران کاروانهای زیارتی در مشهد برگزار شد.

برنامه‌ریزی دقیق لازمه سفر ایمن کاروان‌های زیارتی پیاده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم صنیعی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در همایش استقبال از کاروان‌های زائران پیاده اظهار کرد: هر ساله در ایام صفر و شهادت امام رضا(ع)، زائران زیادی به صورت پیاده از جاده‌های منتهی به مشهد مقدس به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ایجاد تسهیلات لازم، سفر ایمنی را برای آنها فراهم آورد.

وی ادامه داد: مدیران کاروان‌های زیارتی می‌توانند با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح به سلامت و ایمنی سفر کمک شایانی کنند.

صنیعی با اشاره به اینکه بر اساس کارشناسی‌های انجام شده خسارت فوت هر نفر بر اثر تصادف بیش از یک میلیارد تومان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سالانه 23 هزار فوت در کشور به دلیل عدم رعایت معیارهای ایمنی سفر ثبت می‌شود، لازم است به این امر بیش از پیش توجه شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در تشریح اقدامات انجام شده در سال ‌جاری برای راحتی کاروان‌های زائران پیاده گفت: نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و هشدار دهنده به رانندگان خودروهای عبوری در مسیر و تهیه و ارائه دستورالعمل گذر از حریم راه‌ها در قالب بروشور و توزیع آن در بین کاروان‌های پیاده از جمله اقدامات انجام شده جهت حفظ جان زائران به هنگام حرکت در حاشیه جاده‌های استان است.

وی درباره نکاتی که باید زائران پیاده رعایت کنند، افزود: برنامه‌ریزی برای زمان مناسب و مکان ایمن توقف کاروان‌های پیاده زائران در طول سفر، به همراه داشتن وسایل و تجهیزات ایمن و بهداشتی همچون کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه و همچنین داشتن جلیقه و بازو بند شبرنگ از نکات ضروری و لازم برای حفظ امنیت زائران پیاده است.

صنیعی با تأکید بر تنظیم زمان حرکت زائران در ساعات مناسب روز گفت: زائران باید در کنار جاده به صورت صف یک ردیفه حرکت کرده و در مسیرهای دارای محدودیت عبور، از پل‌ها استفاده کنند و در مسیرهای کوهستانی نیز از شانه راه مسیر را ادامه دهند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پایان گفت: با توجه به اینکه هر ساله بر تعداد عاشقان و زائران پیاده امام رضا(ع) افزوده می‌شود؛ امید است بتوانیم با خدمت به این زائران وظیفه خود یعنی خدمت به مردم و عزاداران را به بهترین نحو انجام دهیم.

انتهای پیام/70006/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول