اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مشارکت‌های عمومی آموزش و پرورش گیلان خبر داد

کسب رتبه نخست گیلان در مدارس شاهد کشور

خبرگزاری فارس: مسئول مشارکت‌های عمومی، شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: گیلان رتبه نخست مدارس شاهد را در حوزه‌های ستادی و مدارسی از مجموع 11 استان برتر کشور کسب کرد.

کسب رتبه نخست گیلان در مدارس شاهد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علیرضا نجیب در جریان برپایی دومین کارگروه مدیران مدارس شاهد استان در مدرسه شاهد شهید صدیقی این شهرستان، اظهار کرد: مدارس شاهد از ابعاد مختلف دارای اهمیت و حساسیت خاص و ویژه‌ای است.

وی مدیریت در مدارس شاهد را امری مهم و الزامی دانست و افزود: مدیریت درست و کاربردی در مدارس شاهد گیلان به لحاظ چالش‌های کنونی اجتماعی و فرهنگی در کشور از جمله مباحث حساس و خطیر است.

مسئول مشارکت‌های عمومی، شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه دبیران و مدیران آموزشی در مدارس شاهد باید بیش از پیش در امر تربیت و تعلیم دانش‌آموزان کوشا باشند، تصریح کرد: مقوله فرهنگ و ارائه معارف دینی از دیگر مورد توجه در این مدارس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی و بهره‌گیری از آن در راستای گسترش خدمات علمی و آموزشی به دانش‌آموزان مدارس شاهد، اذعان کرد: نحوه استفاده از کمک‌های مردمی یا والدین به مدارس شاهد با ارائه راهکارهای مناسب در قالب جلساتی با مشارکت معلمان و کارشناسان استانی طراحی شده است.

نجیب اضافه کرد: مدارس شاهد گیلان اکنون نیازمند توجه مالی والدین است که باید فضای بیشتری برای همکاری اولیا با این مدارس ایجاد شود.

وی به تعداد مدارس شاهد فعال در استان اشاره کرد و گفت: اکنون بالغ بر 37 مدرسه شاهد در گیلان فعال است که از این تعداد، 10 مدرسه جدید است.

مسئول مشارکت‌های عمومی، شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش گیلان، از حضور بالغ بر 10 هزار و 971 دانش‌آموز در 37 مدرسه شاهد مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: از مجموع این دانش‌آموزان بالغ بر 5 هزار و 326 نفر در مقطع ابتدایی، 2 هزار و 156 نفر در مقطع راهنمایی و 3 هزار و 489 نفر در مقاطع متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی، 50 درصد از مجموع خانواده‌های دانش‌آموزان مدارس شاهد از قشر فرهنگیان هستند.

نجیب، با بیان اینکه مدارس شاهد استان هوشمند و هدفمند شده‌اند، ادامه داد: در این شرایط اهمیت حضور اولیا در مدارس و مشارکت مالی با آنها بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به آستانه فرارسیدن ایام دهه فجر و حضور دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های آن، تصریح کرد: استکبار و کشورهای همسوی با آنها فکر می‌کنند که با وجود شرایط تحریم‌ها دیگر عزم و اراده‌ای در نسل جوان و نوجوان ما برای حضور در راهپیمایی و اجرای برنامه‌های دهه فجر وجود ندارد.

این مسئول، ابراز کرد: مدیران و مربیان آموزشی حاضر در مدارس شاهد باید با ایجاد بصیرت در نسل کنونی مشارکت و حضوری پرشور در برنامه‌های دهه را رقم زنند.

وی به جدیت در اجرای برنامه‌های آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته گیلان رتبه نخست مدارس شاهد را در حوزه‌های ستادی و مدارسی از مجموع 11 استان برتر کشور کسب کرد.

نجیب، اذعان کرد: گیلان در حوزه اجرای طرح نظارتی بر مدارس شاهد نیز مقام دوم کشوری را کسب کرده است.

وی با تصریح بر اینکه حفظ این رتبه‌ها کاری بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه تحصیلی و برگزاری آزمون‌های پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان با همت مدیران و معلمان آموزشی در سطح مدارس شاهد استان باید تداوم یابد.

انتهای پیام/84003/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول