اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای هنر تعزیه صورت گرفت

ارسال 55 مقاله به دبیرخانه همایش ملی شبیه‌پژوهی

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی از ارسال 55 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی خبر داد.

ارسال 55 مقاله به دبیرخانه همایش ملی شبیه‌پژوهی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رضا کوچک‌زاده پیش از ظهر امروز در همایش ملی شبیه‌پژوهی که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به روند برگزاری نخستین همایش ملی شبیه پژوهی اظهار کرد: فراخوان نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی در مرداد ماه اعلام عمومی شد و بر اساس معیارهایی که در فراخوان داشتیم، 55 چکیده از 56 پژوهشگر به دبیرخانه این همایش رسید.

وی ادامه داد: از این میان 21 درصد پژوهشگران را بانوان تشکیل می‌دادند و بیش از 78 درصد مقالات از سوی آقایان به دبیرخانه همایش رسیده بود.

دبیر نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی ابراز داشت: هشت تن از کسانی که به این دبیرخانه مقاله ارسال کردند، دارای مدرک دکترا بودند و 59 درصد پژوهشگران مدرک کارشناسی ارشد داشتند.

وی با اشاره به اینکه 26 درصد کسانی که به دبیرخانه این جشنواره مقاله ارسال کرده‌اند مدرک کارشناسی دارند، گفت: 20 مرداد فراخوان این جشنواره منتشر شد و زمان دریافت چکیده‌ها تا پایان شهریور ماه تعیین شده بود که به خواست پژوهشگران این زمان تمدید شد.

کوچک‌زاده با بیان اینکه مقالات کامل این جشنواره پایان مهر ماه توسط دبیرخانه نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی دریافت شد، ادامه داد: سه مقاله برای ارائه و چاپ و سه مقاله تنها برای چاپ در کتاب این جشنواره انتخاب شده است.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در قم و تهران اظهار کرد: در این همایش‌ها میزگردهای علمی برای تبیین باید و نبایدهای هنر تعزیه با حضور اساتید این حوزه برگزار می‌شود.

دبیر نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی با اشاره به انتشار کتاب مجموعه مقالات همایش ملی شبیه‌پژوهی ادامه داد: این کتاب توسط حوزه هنری استان قم و نشر پژوهشگاه فرهنگ و هنر در اختیار علاقه‌مندان این عرصه قرار می‌گیرد.

وی تعزیه را هنری کهن و فراموش شده دانست و گفت: این همایش تلاش می‌کند حرکتی هر چند کوچک در راستای اعتلای این هنر آغاز کرده و مسیری تازه برای آن باز کند.

انتهای پیام/78006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول