اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در واکنش به انتقاد اتحادیه اروپایی از شهرک‌سازی‌ها

لیبرمن: حامیان امنیت تل‌آویو به محض گرفتاری اسرائیل را قربانی می‌کنند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به انتقاد اخیر اتحادیه اروپایی از شهرک‌سازی‌های اسرائیل، گفت سران جهان در حالی مدعی تعهد به امنیت اسرائیل هستند که به محض اینکه گرفتار شوند، اسرائیل را قربانی می‌کنند.

لیبرمن: حامیان امنیت تل‌آویو به محض گرفتاری اسرائیل را قربانی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «آسوشیتدپرس»، «آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در انتقاد از اقدام اخیر اتحادیه اروپا در محکوم کردن سیاست‌های تل آویو در قبال فلسطینیان و طرح‌های جدید احداث مسکن در منطق کرانه باختری، جامعه بین‌المللی را به نادیده گرفتن تهدیدات هدف گرفته شده علیه اسرائیل متهم کرد.

لیبرمن اعلام کرد که سران جهانی آماده اند تا همان طور که چکسلواکی را در آستانه جنگ جهانی دوم به نازی‌ها دادند، اسرائیل را نیز رها کنند.

این مقام ارشد اسرائیلی مدعی شد که تمام وعده ها و اعلام تعهدات سران کشورهای مختلف جهان به حفظ امنیت تل آویو او را به یاد چکسلواکی سال 1938 میلادی می‌اندازد که با وجود ضمانت‌های بین‌المللی برای قربانی کردن منافع ملی اش تحت فشار قرار گرفت و نازی ها سریعا بر این کشور تسلط پیدا کردند.

لیبرمن در ادامه ادعا کرد که: اسرائیل، به چکسلواکی دوم تبدیل نخواهد شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که زمانی که هیچ چاره دیگری باقی نمانده باشد، سران کلیدی جهان تمایل دارند تا اسرائیل را بی درنگ قربانی کنند.

لیبرمن در ادامه با اشاره به اینکه درک دل مشغولی جامعه بین المللی درباره موضوع فلسطین دشوار است، گفت که جامعه بین المللی هر از چندگاهی خشونت در کشورهای مختلف منطقه از افغانستان گرفته تا سوریه را تقبیح می کند و علت این امر منافع نفتی است و به همین دلیل است که جامعه بین الملل درصدد است تا با محکوم کردن اسرائیل، انتقادات خود را متعادل کند.

وزیر خارجه اسرائیل در اشاره به محکومیت طرح شهرک سازی‌های تل آویو توسط اتحادیه اروپا مدعی شد که تمام شهرک سازی ها داخل شهرک های موجود در حال پیش رفتن اس و مجوز هیچ شهرک سازی جدیدی از سال 1991 میلادی تاکنون صادر نشده است.

لیبرمن همچنین مدعی شد که اسرائیل احتمال بازگشت به مرزهای سال 1967 میلادی را شبیه سازی کرده است که نتیجه آن ایجاد سناریویی بوده است که منجر به نشانه گرفته شدن موشک‌ها علیه تل آویو و بیت المقدس می‌شود.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخیرا در نشست خود در بروکسل شهرک سازی‌های اسرائیل را غیرقانونی خواندند و بر لزوم از سرگیری مذاکرات سازش بدون تعیین پیش شرط تاکید کردند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول