اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسئول قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی به فارس خبر داد

12هزار دانشجوی بسیجی در آستانه حفظ یک جزء قرآن کریم

خبرگزاری فارس: مسئول قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اجرای طرح «الحافظون» در دانشگاه‌های کشور گفت: این طرح از مهرماه آغاز شده است و 12 هزار دانشجو در آستانه حفظ یک جزء قرآن کریم قرار دارند.

12هزار دانشجوی بسیجی در آستانه حفظ یک جزء قرآن کریم

به گزارش خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در راستای تربیت حافظان قرآن‌کریم، طرحی را با عنوان «الحافظون» از ماه مبارک رمضان سال جاری در مراکز قرآنی بسیج دانشجویی سراسر کشور آغاز کرده است.

حضور 12 هزار دانشجو در طرح «الحافظون»

بنابر این گزارش، «رحیم قربانی» مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، در خصوص میزان استقبال دانشجویان از این طرح گفت: بخشی از این طرح از ابتدای مهرماه سال جاری مصادف با شروع سال تحصیلی 91 آغاز شد که 12 هزار دانشجوی بسیجی از سراسر دانشگاه‌های کشور در این طرح شرکت کرده‌اند.

قربانی با اشاره به نحوه آموزش حفظ قرآن در این طرح افزود: مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی بسته‌های آموزشی حفظ که مشتمل بر CD، قرآن‌های متحدالشکل و کتاب‌های خاص راهنمای حفظ قرآن است را به سراسر دانشگاه‌های کشور ارسال کرده است و دانشجویان می‌توانند با در اختیار داشتن این جزوات و بسته‌های آموزشی، یک جزء از قرآن را بنا بر اختیار، حفظ کنند.

قربانی با بیان اینکه آموزش برخی از متقاضیان برعهده مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی است، افزود: تعداد 2 هزار نفر از افراد شرکت‌کننده در این طرح، شامل مسئولان و اعضای شورای بسیج دانشجویی کشور هستند که آموزش آن‌ها به صورت مکاتبه‌ای و غیرحضوری برعهده‌ مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی است.

قربانی با اشاره به اهداف و چشم‌انداز این طرح گفت: مرکز قرآن و  عترت سازمان بسیج دانشجویی در نظر دارد که هرکدام از دانشجویان بسیجی در هر ترم تحصیلی حداقل یک جزء از قرآن‌کریم را حفظ کنند و امیدواریم تا زمان فارغ‌التحصیلی، هر دانشجو حداقل 6 یا 7 جزء از قرآن را حفظ کرده باشد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول