اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان خطاب به هیئت رسانه‌ای مولداوی:

برخی رسانه‌های دنیا درباره ایران دروغ‌پردازی می‌کنند / واقعیت‌های ایران را منعکس کنید

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان با اشاره به دروغ پردازی‌های برخی از رسانه خطاب به هیئت رسانه‌ای مولداوی درباره ایران گفت: انتظار داریم واقعیت‌های ایران را در رسانه‌های کشور خود به درستی منعکس کنید

برخی رسانه‌های دنیا درباره ایران دروغ‌پردازی می‌کنند / واقعیت‌های ایران را منعکس کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سید مرتضی سقائیان‌نژاد دقایقی پیش در دیدار هیئت رسانه‌ای مولداوی از شهرداری اصفهان با بیان اینکه حضور این هیئت در اصفهان از چند منظر برای من غنیمت است، اظهار داشت: تبادلات جمهوری اسلامی ایران و مولداوی برای ما بسیار مهم است، به ویژه اینکه رسانه‌ها در تمام دنیا از اهمیت خاصی برخوردار هستند و می‌توانند بسیار موثر و مهم باشند.

وی با اشاره به میراث فرهنگی اصفهان افزود: اصفهان موزه‌ای کامل از هنرها آثار باستانی و میراثی جهانی است و تاکنون بیش از 6 هزار اثر تاریخی برجسته در اصفهان شناسایی شده است که بسیاری از آنها به سبک جهانی رسیده است و در واقع به تمام جهان تعلق دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه این آثار پیشرفت‌های در زمینه فرهنگی، تمدنی و هنری را به همراه داشته است، تصریح کرد: تاریخ اصفهان به 5 هزار سال پیش برمی‌گردد و در دوران قبل و بعد از اسلام همواره به عنوان شهر مهم در جهان مطرح بوده و سه دوره نیز پایتخت کشور ایران زمین بوده است.

سقائیان گفت: بیش از 185 نوع صنایع دستی در اصفهان وجود دارد که بیش از 37 مورد آن ثبت شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال 2006 شهر اصفهان از طرف کشورهای اسلامی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد و به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین نیز شناخته می‌شود.

سقائیان نژاد با بیان اینکه ایران از نظر علمی، مقام دو را در ایران دارد گفت: 18 دانشگاه با ظرفیت 250 هزار دانشجو هم اکنون در اصفهان مستقر است و بسیاری از فناوری‌های علمی و فرهنگی ایران متعلق به اصفهان است.

وی با بیان اینکه رشد صنعتی کشور در زمینه فولاد، ذوب آهن و پتروشیمی محسوب می‌شود، تصریح کرد: از نظر اقتصادی گردش پول بعد از تهران متعلق به اصفهان است و از این لحاظ برای جهانیان نیز می‌تواند مقصد مهمی باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: از جمله مسائل مهم، زندگی صلح آمیز ادیان مختلف در اصفهان است که قرن‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، چیزی که در دنیای فعلی کشورها به دنبال آن هستند.

وی با اشاره به نقش حرفه‌ای رسانه‌ها در خبر رسانی جهانی اظهار داشت: شما از ایران بازدید کردید و می‌توانید به درستی قضاوت کند و تقاضا داریم آنچه در ایران مشاهده کردید را به درستی بازگو کنید و چیزی بیش از آن انتظار نداریم.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: مشکلی که اکنون در سطح جهان وجود دارد برداشت شخصی از اطلاعات و قلع و قمع کردن آنها در جهت منافع کسانی است که بر رسانه‌ها حکومت می‌کنند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: ارتباط فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر می‌تواند این اقدامات نامناسب را برطرف و نوع دوستی را در میان بشریت حکم‌فرما کند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول