اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در دیدار چند تن از سفرای اروپایی با سفیر ایران در بیروت عنوان شد

تأکید بر یافتن راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه

خبرگزاری فارس: سفرای نروژ، ایتالیا، رومانی و یونان در دیدارهای جداگانه با غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان، بر ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه تأکید کردند.

تأکید بر یافتن راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، سفرای نروژ، ایتالیا، رومانی و یونان در دیدارهای جداگانه با غضنفر رکن‌آبادی سفیر کشورمان در لبنان، بر ضرورت تمرکز به منظور یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه تأکید کردند.

«آوین آس» سفیر نروژ در لبنان در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان که در محل سفارت کشورمان صورت گرفت، ضمن ابراز نگرانی از اعمال خشونت‌آمیز گروه‌های افراطی در سوریه، ‌ابراز امیدواری کرد که با کمک ایران، هرچه زودتر راه برون رفت از این بحران عملی شود.

«جوزفی مورابیتو» سفیر ایتالیا در لبنان نیز در دیدار سفیر کشورمان با وی، تصریح کرد: ایتالیا تنها راه متصور برای حل بحران سوریه را راه‌حل سیاسی و جلوگیری از ورود نیرو و سلاح از خارج سوریه می‌داند.

وی با تأکید بر نقش قدرت‌های منطقه‌ای در حل مسائل منطقه، تلاش همگانی برای حفظ ثبات در لبنان را ضروری قلمداد کرد.

همچنین «دانیال تاناس» سفیر رومانی در لبنان در تبادل‌نظر با رکن‌آبادی پیرامون اوضاع جاری منطقه با تأکید بر ضرورت توقف خشونت در سوریه و چاره‌جویی از مسیر گفت‌وگو، ‌آمادگی کشورش برای ایفای نقش مثبت در این راستا را اعلام کرد.

قابل ذکر است هفته گذشته کاترین بورا سفیر یونان در لبنان نیز در ملاقات سفیر کشورمان، ضمن ابراز امیدواری به برقراری آرامش در سوریه، ثبات و امنیت لبنان را برای تمام منطقه مهم توصیف کرد.

سفیر کشورمان نیز در دیدار با همتایان اروپایی خود، با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری نشست گفت‌وگوهای ملی سوریه و دستیابی به توافق سیاسی از مسیر گفت‌وگو، اولین گام عملی جهت حل سیاسی این بحران را توقف حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه و پذیرش آراء اکثریت مردمی سوریه بر اساس انتخابات سالم توصیف کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول