اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: آمریکا همچنان در افغانستان حقوق بشر را نقض می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده وزارت امور خارجه روسیه در مسائل مربوط به دموکراسی، آمریکا را به داشتن «سیاست دوگانه» در ارزیابی از وضعیت حقوق بشر متهم کرده و گفت: آمریکا خود در افغانستان آشکارا حقوق بشر را به کرات نقض کرده است.

روسیه: آمریکا همچنان در افغانستان حقوق بشر را نقض می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "کنستانتین دالگوف" نماینده تام الاختیار وزارت امور خارجه روسیه در مسائل حقوق بشر، دموکراسی و ارجحیت قانون معتقد است که آمریکا «سیاست دوگانه‌ای» را در ارزیابی از وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان بکار گرفته است.

دالگوف در تفسیری که روز سه شنبه در سایت وزارت خارجه روسیه قرار گرفت، یادآور شده است: در اواخر ماه اکتبر گروهی از نیروهای نظامی خارجی به یک مرکز پزشکی متعلق به کمیته کمک رسانی سوئد در افغانستان حمله کردند. ساختمان این مرکز کاملا آسیب دیده و ظرف مدت 3 روز این مرکز بعنوان زندان و ستاد نظامی مورد استفاده قرار گرفت.

این دیپلمات بلندپایه تاکید کرد که مقامات این کمیته گفته‌اند که این حادثه نقض آشکار مفاد کنوانسیون ژنو است که بر اساس آن حمله به مراکز پزشکی و همچنین بکارگیری زور علیه کارکنان آن ممنوع است.

در  تفسیر این مقام روسی آمده است: سخنگوی نیروهای بین المللی در افغانستان سعی کرد این ماجرا را توجیه کرده و اعلام نمود که نیروهای نظامی تنها از محوطه ساختمان این مرکز بعنوان پناهگاه در مقابل حملات تندرویان افغان استفاده کردند. گویا آنها از قبل نمی‌دانستند که در آنجا یک مرکز درمانی قرار دارد.

علاوه بر این دالگوف یادآور شد که وی همچنین به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با رعایت مفاد کنوانسیون سازمان ملل متحد در خصوص کودکان توجه کرده است که در آن اعتراف شده است که از سال 2008 تا به امروز نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان بیش از 200 کودک را دستگیر کرده اند. همه این کودکان در زندان پایگاه نظامی بگرام نگهداری می‌شوند که بهانه این کار هم تحت تاثیر قرار نگرفتن دوباره آنها توسط نیروهای طالبان است.

به گفته وی، بر اساس ارزیابی کارشناسان، سن میانگین این کودکان 16 سال است و برخی از آنها تنها 13 الی 14 سال دارند. ضمن اینکه طبق اطلاعات مدافعین حقوق بشر در زندان بگرام کودکان 11-12 ساله هم وجود دارند. 

در این تفسیر آمده است: متاسفانه دولت آمریکا در حالیکه خود در کشور افغانستان حقوق بشر را آشکارا نقض می‌کند، در ارزیابی از وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف از «سیاست دوگانه» استفاده کرده و حقایق و عوامل واقعی نظیر آنچه در بالا به آنها اشاره شده را نادیده گرفته و اوضاع را آنگونه که خود مایل است تغییر می‌دهد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول